Menü
Ana Sayfa En Son Haberler Menü
HABER

Spotify'ın podcast'ten sonraki adımı canlı yayınlar mı?

Canlı yayınlar (live-stream) pandemi dönemi ile beraber büyümeye devam ediyor

  • Furkan Kılıçaslan
  • 30 Ağustos 2020
Spotify'ın podcast'ten sonraki adımı canlı yayınlar mı?

E-posta listemize katılarak en güncel içeriklerden ve ayrıcalıklardan haberdar olun.

Mayıs ayında Joe Rogan'ın podcast'ini satın alması ile stratejik bir adım atan Spotify'ın hisseleri o günden bugüne yüzde 50 oranında artmış durumda. Bu da atılan adımların ne kadar doğru olduğunu bizlere kanıtlıyor.

Ücretli üye sayısı artsa da daha tam anlamıyla kârlılık yakalayamayan şirketin sözlü ses içeriğine yatırım yapmasının en büyük nedenlerinden biri olarak gösterilen müzisyenlere telif hakkı ödemek zorunda olmadan üretilecek potansiyel reklam alanları ve üye sayısını artırma hedefi şimdilik 1 numaralı hedef olsa da müziği kapsayan diğer alanlarla ilgili çalışmalar da hızla devam ediyor.

Spotify'ın henüz yararlanamadığı büyük bir pazar payına sahip olan canlı yayınlar bu hedeflerden biri.

Covid-19 ile beraber büyük bir patlayış gerçekleştiren canlı yayınları platforma dahil etme konusunda çalışmalarına devam eden şirket, ne kadar gizli tutsa da teknoloji şirketlerinin testlerini bulma konusunda ünlenen mühendis Jane Manchun Wong tarafından tespit edilen ve BTS'e ait sanal bir şovun sayfasını gösteren görüntüler bu ilgiyi kanıtlıyor.

Peki neden canlı yayınlar Spotify için bir sonraki büyük strateji olabilir?

1-) Covid-19 döneminde test edilen iş modellerinin bir çoğu sonuç vermeye başladı.

Canlı yayın sektörünün ne kadar büyüdüğünü tekrar hatırlatmaya gerek yok.

Covid-19 nedeniyle Mart ayından itibaren irili ufaklı müzik mekanları kapatılmaya zorlandığında, sanatçıların hayranları için performans sergilemek için canlı yayına dönmekten başka çaresi yoktu. Sonuç olarak kısa bir süre içerisinde birçok sanatçı farklı pek çok format deneyerek canlı yayın ile para kazanabilme modellerinin geçerliliğini şirketlere de göstermiş oldu.

Örneğin, canlı yayından gelir elde etmek için Facebook Live veya Instagram Live'ın beğenilerine güvenmek yerine, Etheridge TV adlı kendi abonelik hizmetini kuran ve şu anda doğrudan hayran aboneliklerinden ayda yaklaşık 50.000 dolar kazanan Amerikalı şarkıcı ve söz yazarı Melissa Etheridge'i ele alabiliriz.

Bu arada Big Hit imzalı K-Pop süperstarları BTS, 107 bölgeden eş zamanlı 756.600 izleyicinin ilgisini çeken izleme başına ödeme modelli "BANG BANG CON The Live" etkinliği için Haziran ayında 20 milyon dolara yakın bilet satışları gerçekleştirdi.

Bilet satın almaktan konseri izlemeye ve konser ürünleri satın almaya kadar "BANG BANG CON The Live" ile ilgili her şey, Big Hit Entertainment'ın kendi hayran uygulaması Weverse üzerinden yapıldı.

Ve geçen ay, Katy Perry, Amelie Lens, David Guetta ve Martin Garrix'in performanslarının yer aldığıTomorrowland Around the World'ün sanal versiyonuna 1 milyondan fazla kişi ödeme yaptı.

12,50 € (yaklaşık 15 $) ve 20 € (yaklaşık 24 $) arasında fiyatlandırılan biletlerle, Tomorrowland Around the World, bir hafta sonunda rahatça 10 milyon $ 'dan fazla gelir elde etmiş gibi görünüyor.

Bu yüzden Spotify'ın da büyüme potansiyeli çok daha fazla olan bir sektörden payını almak isteyecek olması kaçınılmaz.

2-) Spotify yapmazsa başkaları yapacak.

Ses yayınları (audio stream) ve canlı video yayın dünyaları arasındaki sınırlar hızla erimeye devam ediyor.

Geçtiğimiz günlerde İngiltere merkezli sanal gerçeklik şirketi Melody VR, Spotify'ın rakibi Napster'ı 70 milyon dolarlık bir anlaşmayla satın alırken, Hindistan'da, Reliance'ın sahibi olduğu JioSaavn, TikTok'un rakibi Triller ile ortaklık kurdu ve bu iki hizmet önümüzdeki günlerde birbirine entegre edilecek.

Triller burada ilginç bir durum oluşturuyor: Platform, izleme başına ödeme ve canlı yayın özelliklerini güçlendirmek için yakın zamanda canlı yayın şirketi Halogen Networks'ü satın aldı. Halogen’in uygulaması hem HD canlı yayın teknolojisi hem de kullanıma hazır bir ödeme duvarı işlevi sunuyor.

Bu satın alma ile bağlantılı olarak Triller, önümüzdeki ayın gişe rekorları kırması beklenen Mike Tyson'a karşı Roy Jones Jr. boks maçının özel yayın haklarını satın aldı. Triller bunun için yaklaşık 50 milyon dolar öderken, izleme başına ortalama 50 dolarlık bir ücret talep edecek.

Bu da ödeme duvarlarıyla beraber ses ve video dünyasının ne kadar birbirine yakın olduğunun önemli bir kanıtı.

Batı'da Live Nation, 2021'de lansmanının yapmak üzere kendi canlı yayın platformu üzerinde ciddi bir çalışma içerisindeyken Japonya'da da Sony Music kısa süre önce Stagecrowd adında bir canlı yayın platformu - "bilet satışları, ürün satışları ve sahne performansları için tek durak noktası olarak hizmet veren ücretli bir canlı video dağıtım hizmeti" başlatarak bu akıma katıldı.

Bu açıdan bakıldığında çok güçlü oyuncular önemli adımlarla canlı yayın sektöründen pay almaya hazırlanıyor.

3-) Canlı yayınlar ve farklı ödeme planları Spotify'ı rakiplerinden farklı kılabilir.

Şimdiye kadar Spotify, fiyatlandırma sisteminde oldukça güvenli ve standart bir yaklaşım izledi. Son zamanlardaki Aile planı ve Premium Duo gibi para tasarrufu odaklı planlar sunsa da rakipleri gibi yüksek kalite dinlemek için farklı bir plan dahi sunmayan şirket, canlı yayınlar ile abonelerinden toplayacağı geliri artırabilecek potansiyele sahip.

Yukarıda bahsettiğimiz BTS örneğinde olduğu gibi doğru strateji ile uygulandığında sanal konseptler fiziksel konseptler kadar gelir kazandırabilecek potansiyele sahip.

Melissa Etheridge, doğru içerik sunulursa hayranların aylık abone olmaya istekli olduklarını kanıtlamak için işi bir adım daha ileri götürdü.

Spotify'ın ise bunu daha da iyi yapabilecek küresel bir kitleye, veriye ve teknolojiye sahip olması sanatçılar açısından da iştah kabartıcı. Örneğin Billie Eilish, Ariana Grande veya Post Malone gibi süperstar sanatçıların konserlerine canlı yayın erişimini içeren daha yüksek fiyatlı bir "Spotify Premium Plus" abonelik katmanı sunarak gelirler daha da artırılabilir.

Canlı yayın sektörünün ilerleyen aylarda genel anlamıyla eğlence endüstrisinde çok taşı yerinden oynatacağı kesin.

Kaynak: (Music Business Worldwide)

‘En İyi FIFA Şarkıları’ çalma listemizi Spotify’da takip edin.

Furkan Kılıçaslan'ı takip edin.

Sonraki yazýyý yükle
Yükleniyor...
Yükleniyor...