Ara Menü
Ana Sayfa En Son Haberler Menü
Yorumlar

Popülerliğin peşinde mi, öze dönüş mü?

Süperstar DJ'lerin yeraltına geri bağlanış hikayesi

  • Furkan Kılıçaslan
  • 14 Nisan 2020
Popülerliğin peşinde mi, öze dönüş mü?

Vegas'ta şov başına 1 milyon sterlin kazanan, Forbes'ta ''En çok kazanan DJ'ler'' listesinden hiç inmediğinizi, Armani gibi markalarla iş birlikleri yaptığınızı, Taylor Swift'in adınıza şarkı yazdığını ve çıkardığınız her parçanın hit olduğunu düşünün. İnsan düşünürken bile yoruluyor değil mi? Bilmeyenler için söyleyelim... Bu, Calvin Harris'in gerçek hikayesi.

Ancak süperstar DJ son zamanlarda görmeye ve duymaya alıştığımızın dışında yeni kimliği Love Regenerator ile meşgul. Skream gibi önemli isimlerden olumlu tepkiler alan kısaçalarıyla rave, break, techno ve house kültürünün bir füzyonunu bir araya getiren sanatçı yeraltı kültürüyle bağlantısını tekrardan kurmuş gibi görünüyor.

Peki neden? Bu sorunun cevabı sadece Calvin Harris'te değil. David Guetta ve deadmau5 da son zamanlarda başladıkları yere geri dönmeye çalışanlardan. Platinum ödüllü sanatçı David Guetta alt kimliği Jack Back ile sıkı bir giriş yaparken, deadmau5 da tekno kimliği Testpilot ile Richie Hawtin'in plak şirketinden şarkılar çıkarıyor.

Harris, “Dışarıdan ne düşünüldüğünü umursamadan 22 yıl önce müziği ürettiğim yerde kendimi tekrar keşfetmek istiyorum'' diyor. ''Eğlence ve deneyimleme'' adına yaptığını belirten sanatçı 90'ların trance parçalarını güncelleyip tekno vagonuna atlattıran akımın peşinden gitmese de bir akımın peşinde olduğu aşikar. Paul Woodford da sanatçının bu değişimini destekleyenlerin başında geliyor.

Birçok olumlu tepkiyi arkasına alsa da Harris'i eleştirenlerin de sayısı az değil. Andrew Hogge, ''Bu adam ilk akımın parçalarından biriydi ama o yoldan vazgeçip ticari bir çöplüğün peşinden gitmeye karar verdi'' diye sert bir eleştiride bulunuyor. Jozef K ise, ''Parçaları tıpkı bir EDM prodüktöründen beklenecek şekilde boktan'' diyerek sözünü esirgemiyor.

Pop ve ticari kaygıların peşinden koşanlar arasında sadece Harris yok elbet. Kökeni Paris'teki eşcinsel kulüplerde sergilediği müthiş performanslarıyla Laurent Garnier gibi isimlerin dikkatini çekmiş Fransız David Guetta da bu konuda en çok eleştirilen isimlerin başında. 2018'de Jack Back kimliğinin arkasındaki isim olduğunu duyuran Guetta, ''Ticari bir kaygı olmadan müzik yapmak istedim'' şeklinde kendisini savunuyor. Bu isimlere nazaran kendine has tarzıyla beğeni alan deadmau5 da Testpilot kimliğinin arkasındaki nedeni daha eski nesil teknoya olan sevgisine bağlıyor.

Ünlü bir sanatçının halkla ilişkiler şirketi müdürü bu geri dönüşün arkasında özlemin olduğunu belirtiyor. ''İlk geldikleri yerler hep o yeraltı kulüpleri oldu. Ne kadar büyüseler de geldikleri yeri bir gün özleyeceklerini biliyordum. Bu yüzden yeni kimlikleriyle eski günlere dönüş hikayelerini arıyorlar'' diyor.

Adını vermek istemeyen bir sanatçı menajeri ise bu öze dönüş hikayesinin dağınık bir çerçeveden ele alındığını düşünüyor. ''Calvin Harris, David Guetta gibi isimler sadece prodüksiyonları ile değil şarkı yazarlıkları ve bir parçayı popüler yapabilme yetenekleri ile para kazandılar. Bu kadar para kazandığınızda ne yapmak istediğinize dair kimseye bir şey sormanıza gerek yok, istediğinizi yapabilirsiniz. Bence bunun bir zararı da yok. Ancak onlardan bunu eğlence yerine yapıyoruz demeleri yerine kazandıkları parayla bu kültürü daha da tanıtmak için neler yapabilirleri duymak isterdim.''

Yine de bundan daha karmaşık olduğuna şüphe yok. Avicii'nin üstündeki muazzam baskılara tanıklık ettiğimiz belgeseli izledikçe bunun ne kadar zor olduğunu anlıyoruz. Dönmesi gereken bir değirmen var ve o değirmen artık o kadar büyük ki durdurmak imkansız hale geliyor. Bu da akıllara EDM ve Big Room trendinin azaldığı şu zamanlarda iyi bir zamanlamaya sahip ''yeniden markalaşma'' çabaları algısını endüstride ve dinleyicide yaratıyor.

Kendilerini Forbes listelerine taşıyan bu değirmenden vazgeçmeyeceklerine şüphe yok. Kimisi kendi adında olmasa da diğer sanatçılar adına hit parçalar yazmaya devam edecek. İyi bir zamanlama yakalayanlar ise öze dönüş hikayelerinde daha başarılı olacak gibi görünüyor. Dance-pop füzyonunun yeraltı müziğine son yıllarda verdiği katkıyı da düşündüğümüzde belki de onun en başından beri içinde olan sanatçılara tekrar bir şans vermenin zararı olmaz. Eğer tabi bu hikayelerinde samimi iseler...

#Frekans çalma listemizi Spotify'da takip edin.

Furkan Kılıçaslan'ı takip edin.

Sonraki yazýyý yükle
Yükleniyor...
Yükleniyor...