Anjunadeep nasıl dans müziğinin en önemli trend belirleyicilerinden biri oldu...
Anjunadeep A&R'ı James Grant Billboard'a özel açıklamalarda bulundu
Derleme albümlerin görkemli günleri ne yazık ki geride kaldı. Dijital yayın platformları sayesinde herkes kendi çalma listelerini oluşturmaya başladıktan beri Late Night Tales, Back To Mine ve Ministry of Sound Annuals gibi ünlü derleme albümler önemini kaybetti. Ancak bir tane plak şirketi akışa karşı yüzmeye karar verdi. Derleme albüm serileri ile Renaissance ve Balance Series gibi ünlü çalışmaları devralan Anjunadeep, geçtiğimiz günlerde yayımlanan iki CD'lik albüm ile progressive house türünde trend belirleyici olmaya devam ediyor.
Billboard Dance ekibi de albümü konuşmak için Anjunadeep'in kurucularından ve aynı zamanda Above & Beyond'un menajerliğini üstlenen James Grant ile Londra'da buluşup bir sohbet gerçekleştirdi.
Anjunadeep plak şirketi geçtiğimiz yıllar içerisinde birçok sanatçının kariyerinin yükselmesine basamak oldu. Lane 8, Luttrell, Yotto, Eelke Kleijn ve Jody Wisternoff gibi sanatçılara ev sahipliği yapan plak şirketi, "Anjunadeep 11" albümü ile beraber dünyanın birçok noktasında farklı sanatçılarıyla albümü tanıtmaya hazırlanıyor.
Anjunadeep sürümleri muhtemelen hiçbir zaman listelere oynamayacak. Ancak kendi alanınızda bir niş oluşturmayı başardınız ve listenizde birçok veteran ismin yanı sıra genç yetenekler de var.
James Grant: Bu boyutta bir plak şirketi yönetmek her zaman heyecan verici. Eğer Calvin Harris iseniz ve her hafta hit çıkarma potansiyeline sahipseniz büyük plak şirketlerini tercih etmeniz normal. Biz bu yüzden büyük bir plak şirketi olmak yerine daha düşük profilli ama müziğinden emin sanatçıların evi olmaya devam ediyoruz. Çünkü artık kendine has tarzı olan yetenekler büyük plak şirketlerinin aksine kendi müziklerini yapabilecekleri plak şirketlerini tercih ediyorlar.
Alt plak şirketi başlatmanızdaki motivasyon neydi?
Anjunadeep'i 2005'te kurduğumuzda Anjunabeats'ten farklı olmasını istedik. Anjunabeats daha çok Above & Beyond'un kendi setlerinde çalabileceği parçaları basan bir platformdu. Anjunadeep ise bunun dışındaki tüm parçaları kapsıyor. Her zaman sevdiğimiz müziği çıkarmaya gayret ettik. Amaç asla radyo hiti çıkarmak olmadı.
Derleme albümleri mikslemenin yanı sıra parça üretimi, DJ'lik de yapıyorsun. Başlangıçta Above & Beyond ve Anjunabeats operasyonunun bir parçası iken rolün daha yaratıcı bir tarafa nasıl evrildi?
Çocukluk yıllarımızda Jono (Above & Beyond üçlüsünden biri) piyano öğrenirken ben hep futbol oynardım. O zamanlardan beri en büyük pişmanlığım enstrüman öğrenmemekti ama dans müziği her zaman hayatımın bir parçası oldu. İlk başlarda müzik piyasası ile ilgili bir hedefim yoktu. Üniversitede hukuk okudum daha sonrasında teknoloji ve halkla ilişkiler alanlarında çalışmaya başladım. Bir zaman sonra duvara tosladığımı hissettim. "Sevdiğim bir şeyi yapmayacaksam boşa geçirilmiş bir hayat" yaşayacağımı anladım. Bunun ardından Above & Beyond'a onlara Anjunabeats'teki işlerinde yardımcı olup olamayacağımı sordum. Müzik kariyerim bu şekilde başladı.
Hepimiz adına pozitif bir karar olduğunu düşünüyorum. Tecrübelerim ve diğer alanlardaki bilgim sayesinde Anjunabeats'e ve Above & Beyond'a büyük katkılarım oldu. Muhtemelen en başından beri sadece müzik yapsaydım diğer konular hakkında deneyim sahibi olamazdım. Anjunadeep başladıktan sonra DJ'liği öğrendim. Aslında hala çok da fazla içine girebildiğim bir alan olduğunu söyleyemem. Her şeyden önce üç çocuğuma iyi bir baba olabilme hayalinin yanı sıra Above & Beyond ve şirkette diğer işler çoğu vaktimi alıyor.
Yine de belki Above & Beyond'u yönetme işini başkasına devredip tamamen Anjunadeep'e konsantre olabilirsiniz.
Evet, teknik olarak bunu yapabilirim ama iki rolün arasındaki dengeyi seviyorum. Çünkü Above & Beyond tüm bu operasyonun bel kemiği. Radyo şovu ve performansları plak şirketinden çıkan parçaların tanıtılmasında önemli rol oynuyor. Bu yüzden Anjunadeep için Above & Beyond'un başarısı önem teşkil ediyor. Ayrıca bu kadar yüksek adrenalin içeren bir işi bırakmak emin ol istemem.
Anjunadeep, Anjunabeats'e gore oldukça farklı. Zıt ilişkileri olan bu iki plak şirketi nasıl birlikte çalışıyor?
2014 yılında Group Therapy'nin New York'ta 100. bölümünü kutladığımızdan sonraki gün Pacha'da bir Anjunadeep etkinliği düzenlemiştik. O zamanlar bu kadar büyük bir kitleye ulaşacağını tahmin bile etmiyorduk. 2017'de ise Gorge'daki Group Therapy etkinliğinde Above & Beyond sahnedeyken 25 bin kişi takip ederken, Anjunadeep sahnesinde de yaklaşık 17 bin kişi vardı. O zaman Anjunadeep'in kendi başına da büyük bir güç olduğuna inandık.
Geçtiğimiz yaz Gorge'a döndüğümüzde, Cumartesi ve Pazar günleri ana sahneyi paylaşan hem Anjunabeats hem de Anjunadeep sanatçılarını çıkardık. Her iki plak şirketine de sahip olmak ilginç programlamalar yapmamıza yardımcı oluyor. Above & Beyond'un bilinirliği bize daha iyi bir sanatçı topluluğu ile çalışma fırsatı veriyor.
EDM'in, özellikle ABD'de yükselişinin plak şirketine yarar ya da zarar sağladığını düşünüyor musunuz?
Bize kesinlikle zarar vermedi. Sadece bildiğimiz işi yapmakla meşguldük ve eninde sonunda insanların biraz daha derine ineceğini, farklı alt türlere yöneleceğinden emindik. Bizim için en iyi şey sabırla bu anı beklemekti. EDM'in Amerika'da yükselişinde Above & Beyond çekirdek isimlerden biri asla olmadı ama bu yükseliş genel anlamıyla tüm Anjunabeats ve Anjunadeep sanatçılarına olan talebi arttırdı.
Plak şirketi ''streaming çağı''na ne kadar uyum sağladı sence?
Müzik endüstrisinin en çalkantılı dönemlerinden birine rast geldi şirketin büyüme yılları. Ben katıldığımda CD'lerden para kazanma döneminin son zamanlarıydı. Bu yüzden hızlı adapte olmamız gerekiyordu. Özellikle ''indirme'' döneminde çok iyi işler başardık. Dürüst olmak gerekirse ''streaming'' trendini yakalamak da biraz geciktik ama şimdi çok iyi durumdayız. Tabi ki hala fiziksel olarak satış yapıyoruz, parça indirmelerinden de gelir elde ediyoruz ancak şirkette en büyük odak ''streaming'' etrafında oluyor.
Birçok plak şirketi için durağanlık ölüm anlamına geliyor. Ancak Jody Wisternoff ile beraber Anjunadeep spektrumunu tutarlılığını koruduğunu görüyoruz. Bu konu hakkında ne düşünüyorsun?
Anjunadeep'in özü her zaman olacak - melodik, duygusal ve bizce iyi müzik. İnsanların deneysel ve farklı işler görmek istediğinin farkındayız ancak herkesin ne düşündüğünü gerçekten umursamıyoruz. Sadece yaptığımız işi yapıyoruz, sevdiğimiz müziğe odaklanıyoruz ve bizimle bu yolculuğu paylaşan insanları önemsiyoruz. Bu sayede sadık bir kitle edindik. Resident Advisor'ın (Resident Advisor'a herhangi bir eleştiri yapmıyorum) bizim hakkımızda ne dediğinin pek bir önemi yok. Bizim için tek önemli soru çıkardığımız müzik bizi içine çekiyor mu?
Ayrıca Anjunadeep hayranlarının dünyanın en iyi hayran gruplarından biri olduğunu söylüyorsunuz. Neden böyle sence?
Çıkardığımız müzik ile alakalı bence. Parçaların yapısı itibariyle herkese hitap edebilecek bir duygusallık sunuyor ve atmosfer yaratıyor. Bu da insanlarda hayat kısa o halde iyi vakit geçirelim algısı yaratıyor. Müziklerimizi dinleyen insanlar bundan dolayı kendileriyle, etrafıyla ve diğer müzikseverlerle barışık bir mantaliteye sahip oluyorlar. Bence bu yüzden en iyi hayran gruplarından birine sahibiz.
Kaynak: Billboard
James Grant'ın Jody Wisternoff ile birlikte mikslediği "Anjunadeep 11" albümünü aşağıda dinleyebilirsiniz.
Anjunadeep'in önde gelen isimlerinden ve "Anjunadeep 11" albümünü plak şirketinin A&R'ı James Grant'la birlikte miksleyen Jody Wisternoff, Future Forward Media'nın Astra Events etkinlikleri kapsamında 28 Şubat'ta İzmir Hangout Cure'de çalacak.
İlginizi çekebilir:
Disclosure ve Khalid ‘Know Your Worth’ için bir araya geldi
Squarepusher yeni teklisi için sanal gerçeklik temalı video yayınladı
Moziz'in yeni teklisi 'Atomic' çıktı
#Frekans çalma listemizi Spotify'da takip edin.
Furkan Kılıçaslan'ı takip edin.