Ara Menü
Ana Sayfa En Son Haberler Menü
Sanatçılar

Headwaters: ‘Bizim için müzik, işten öte tutku’

Headwaters'a kendileri hakkında merak edilenleri sorduk

  • RÖPORTAJ: MELİS ÖZEK
  • 12 Ekim 2022

Engin Özbatır ve Onur Okutan’ın hybrid organic house projesi Headwaters ile keyifli bir söyleşi için bir araya geldik. İkili, tarzlarının merkezindeki organic house sound'larına gitar, piyano, viyolonsel ve trompet gibi enstrümanlarla eşlik etmesiyle biliniyor. Son dönemlerde etkinlik sahnelerinin aranan isimlerinden biri olan Headwaters’ın başarısı, Engin’in engin elektronik müzik bilgisinin ve Onur’un geniş enstrüman ve akustik müzik bilgisinin bir sonucu.

Röportajımıza katılımınız için teşekkürler. Bugünlerde nasılsınız, neler yapıyorsunuz?

Biz de teşekkür ederiz. Gayet iyiyiz. Umarız sizler de iyisinizdir. Güzel ve yoğun bir yaz sezonu geçirdik. Şimdilik bu tempoda devam ediyor.

Neden Headwaters? Birlikte üretmenize ilham nedir?

“Headwaters”, su kaynağı olarak geçiyor ama su kafalar diyen de oluyor. İkimizin de hoşuna gitti ve öyle başladık. İkimiz de uzun yıllardır müzikle uğraşıyoruz. Birbirimizin eksik yanlarını tamamladığımızı düşünüyoruz.

Bu yıl iki farklı remiks projesine imza attınız. 'Never Had' ve 'Steinblüme' projeleri ile yollarınız nasıl kesişti? Projeler dinleyicilerle buluştuktan sonra nasıl geri bildirimler aldınız?

“Steinblüme” parçasının orijinal sahibi Spaniol, eski ve yakın arkadaşımız. Daha önce aynı plak şirketinden “Filinta” adında bir parça yayınlamıştık. Spaniol da çok güzel bir remiks yaptı. Hem orijinal hali hem de Spaniol’un versiyonu güzel bir dinlenme oranına ulaştı. Sonra “Steinblüme” için bizim bir remiks yapmamızı istedi. Biz de seve seve yaptık. “Never Had” ise yine aynı plak şirketinden çıktı. Parçanın orijinal sahibi Underher, bizim yapmamızı istediğini iletmiş. Onun da üretim süreci gayet keyifliydi. Ancak geri bildirimler daha önceki projelere göre pek tatmin edici olmadı maalesef. Ama bunu tamamen Spotify istatistikleri üzerinden söyleyebiliriz. Çünkü etkinliklerde çaldığımızda aldığımız tepkiler çok etkileyiciydi. Bunun da Spotify ve sahne arasındaki farklı dinamiklerden kaynakladığını söyleyebiliriz.

35.000’in üzerinde dinlenme ve birçok başarılı Spotify çalma listesindesiniz. Sizce müzik endüstrisinde başarının anahtarı ve ölçütleri nelerdir? Gerçekten başarılı olduğunuzu, işlerin istediğiniz gibi gitmekte olduğunu nasıl ve ne zaman hissettiniz?

Daha çok kişiye hitap etmek diyebiliriz. Ancak içinde bulununca fark ettiğiniz çok fazla dinamik var. Sosyal medya hesabınızdan tutun, hangi projelerde ve etkinliklerde yer aldığınız, kimlerle çalıştığınız, kimlerle arkadaş olduğunuz, ne kadar ortamlarda bulunduğunuz ve hatta nerde yaşadığınıza kadar başarı sürecinizi etkileyen faktörler var. Tabii ki işinizi iyi yapıyor olmanız birinci kural. Bizim için müzik, işten öte tutku. Severek yapınca başarılı olma ihtimaliniz artıyor. Talep artınca da işlerin iyi gittiğini anlıyorsunuz.

Stüdyo ve sahnedeki yaratıcı süreçlerde aranızda nasıl bir iş bölümü var? Kim hangi konulara diğerine göre daha yatkın?

Sahnede birimiz (Engin) DJ'liği yapıyor, birimiz (Onur) ise enstrüman çalıyor. Stüdyoda ise süreç biraz daha farklı işliyor. Genelde stüdyoda beraber oluyoruz. Birimiz aranje ve hikayeye yoğunlaşırken, birimiz melodi ve ses dengelerine yoğunlaşıyor. Ayrı olduğumuz zamanlarda ise o an aklımızda olanları yapıp stüdyoda birleştiriyoruz.

Elektronik müzikte canlı performans konusunda, geçmişe göre nispeten daha fazla farkındalığın oluştuğu, canlı performans sanatçılarına ve projelerine ilginin arttığı bir dönemden geçiyoruz. Bu konu hakkındaki fikirlerinizi öğrenebilir miyiz?

Canlı performansın daha çok kişi tarafından ilgi görmesi normal. Çünkü son zamanlarda parti kültürü daha çok performans odaklı bir kültüre evrildi. Şov ön plana çıktığı için dinleyici enstrüman görünce daha farklı hissetmeye başladı.

Yaratıcı süreçlerinizi ve şehirden şehire geçen setlerin perde arkasını merak ettik. Yoğun tempoda geçen senenin doruk noktalarından bahseder misiniz?

Her ne kadar yorucu olsa da bir o kadar eğlenceli. Farklı şehirler, farklı insanlar. Doruk noktası ise dinleyici ile paylaştığınız enerji. Bu her zaman olan bir şey degil. O nedenle çok değerli. Çünkü bizim işimizde her işte olmayan bir güzellik var o da geri bildirim alma hızı. Bir parça çalıyorsunuz ve o anda onun geri bildirimini alıyorsunuz. Bu çok keyif verici.

Yakın gelecek ve 2023 için hedeflerinizden okurlarımızla şimdiden paylaşabileceğiniz ayrıntılar var mı?

Yeni şarkılar ve güzel iş birlikleri var. Umarız hissettiklerimizi, anlatmak istediklerimizi daha çok dinleyiciye ulaştırabildiğimiz güzel bir yıl geçer.

Başarılı birer DJ, prodüktör ve canlı performans sanatçısı olma yolunda olanlara neler söylemek, neler tavsiye etmek istersiniz?

Daha önce de belirttiğimiz gibi başarı için önce sevmek ve inanmak gerekli ama maalesef bunlar tek başına yeterli değil. Birçok parametre var işin içinde. Strateji çok önemli. Ne yapmak istediğinizi bilmek ve kendinizi sürekli geliştirmek gerekli.

༺༻

Headwaters ikilisinin diskografisindeki öne çıkan parçaları dinleyin.

Sonraki Sayfa
Yükleniyor...
Yükleniyor...