2024’te bir günde yayımlanan müzik çalışması sayısı 1989’un tamamını geride bıraktı
Geçtiğimiz yıl da her gün dijital platformlara 120.000 yeni şarkının yüklendiği çeşitli raporlara yansımıştı
Telegram kanalımıza abone olarak en güncel içeriklerden ve ayrıcalıklardan haberdar olun.
Music Radar tarafından yayımlanan yeni bir rapor, içinde bulunduğumuz dönemde tek bir günde yayımlanan müzik çalışması sayısının, 1989 yılının tamamında yayımlanan müzik eserlerinden daha fazla olduğunu ortaya koydu.
Music Radar’ın müzik yayın servisleri üzerine yaptığı kapsamlı araştırmada, “müzik üretim ekonomisi” ve abonelik modelleri incelendi. Spotify’ın eski baş ekonomisti Will Page de rapora yorumlarıyla katkı sağladı.
Page, yaptığı değerlendirmede, “Bugün tek bir günde yayımlanan müzik çalışması, 1989 takvim yılının tamamında yayımlanandan daha fazla. Bu müzik çalışması hacminin büyük kısmı sanatçılar tarafından bağımsız olarak üretiliyor. Bu da müzik prodüksiyon yazılımlarına olan talebin hızla arttığını gösteriyor” dedi.
Aynı raporda, Birleşik Krallık merkezli araştırma kuruluşu MIDiA’nın bir araştırmasına da yer veriliyor. Araştırma, 2021 ile 2022 yılları arasında müzik yaratıcılarının sayısında %12’lik bir artış olduğunu ve bu sayının 75,9 milyona ulaştığını ortaya koyuyor.
MiDIA ayrıca, 2030 yılına kadar dünya genelindeki müzik yaratıcılarının sayısının 198,2 milyona çıkacağını öngörüyor. Bu sayı, 2022’deki verinin iki katından fazla.
Rapordaki “Gündelik müzik üretimi yalnızca yaygın hale gelmekle kalmayacak, aynı zamanda müzik yaratıcı ekonomisinin benzersiz bir şekilde genişlemesine neden olacak,” ifadeleri dikkat çekici.
Müzik veri analizi şirketi Luminate’in daha önce yayınladığı bir başka çalışma ise, her gün dijital platformlara 120.000 yeni şarkının yüklendiğini (2023 itibarıyla) ortaya koymuştu.
Luminate’e göre bu sayı bir önceki yılın günlük ortalaması olan 93.400’ü aşarak ciddi bir artış gösterdi. Şirket ayrıca 2023 sonunda Spotify ve diğer dijital platformlara 43 milyondan fazla şarkının ekleneceğini öngörmüştü. Öte yandan Universal Music Group CEO’su Lucian Grainge, müzik üretimindeki bu hızlı artışı bir “içerik fazlalığı” olarak tanımladı ve yapay zekânın bu hızlı yükselişte “önemli bir etken” olduğunu vurguladı.
[Kaynak: Music Radar]
İlginizi çekebilir:
Spektrogram sanatı: Görselleri parçalarında saklı sanatçıların kısa tarihi
Yeni ses sistemi emülatörü parçalarınızın kulüpte nasıl duyulacağını gösteriyor
Techno Airlines’ın yeni tişört koleksiyonunu inceleyin
Diktatorial Suite: Yapay zeka destekli yeni nesil online mastering aracı