Birleşik Krallık hükümetinin müzik ve etkinlik sektörüne yaklaşım biçimi meme’lerle protesto edildi
Siber-güvenlikteki iş kollarını öne çıkaran reklam kampanyası büyük tepkiyle karşılandı
E-posta listemize katılarak en güncel içeriklerden ve ayrıcalıklardan haberdar olun.
Geçtiğimiz günlerde Birleşik Krallık Maliye Bakanı Rishi Sunak'ın ITV Haber portalına verdiği röportajda müzisyenlerin yeni bir iş bulmaları gerektiğini söylemesi ülkede büyük tartışma konusu olmuştu. Ülkedeki kültür ekosistemi, yetkililerin yeni “İş Desteği Tasarısı”nın canlı müzik endüstrisindeki problemleri görmezden gelerek sadece “geçerli iş kolları” gibi bir tanımlama altında yaptığı meslek grubundaki insanlara fon sağlamak için adım atmasından dolayı kızgın.
Hükümetin buna yanıtıysa “kendinizi yeniden eğitime tabi tutun” oldu. Sonrasında MIDiA araştırma şirketinden Mark Mulligan, yayımladığı bir makalede durumu “kültürel bir probleme bir ekonomistin çözüm sunmaya çalışması” sözleriyle eleştirdi ve müzik sektöründeki insanların kariyerlerini muhafaza ederek finansal yardımlardan yararlandırılması ve yine sektörleriyle ilgili teknik ve iş geliştirmeye dayalı eğitimlerle donatılması çağrısı yaptı.
Bu gelişmeler takip edilirken, zamanlama olarak bu kadar olur dedirten bir reklam kampanyası gündemin çok konuşulan konularından biri oldu. Siber-güvenlikteki iş kollarının insanlar için bir fırsat olabileceğini vurgulayan ve pandeminin etkisi altında zor günler geçiren insanlara “yeniden düşün, yeni kazanımlar elde et, en baştan başla” tavsiyesi verilen kampanya görselleri sosyal medyanın gündemine oturdu. Duruma hem kütür-sanat sektöründen hem de siyasi cenahtan sert tepki geldi.
Really? Rather than invest in creatives, we're going to ask people to give us their career and retrain?
— RACHELLE (RUH + SHEL) (@MissRachelle) October 12, 2020
Give up a lifetime of sacrifice to be at your physical best as a dancer to become a junior techy?
Yup, super appealing I bet. #RethinkReskillReboot pic.twitter.com/R7GzIHwjKs
This is unbelievable. The government is throwing the arts under a bus.#Fatima pic.twitter.com/PuCvV3maMJ
— Fatboy Slim (@FatboySlim) October 12, 2020
Fatima's next job should be the one she has spent all her life working for.
— 🌈 Angela Rayner 🌈 (@AngelaRayner) October 12, 2020
And the govnt should support her and her industry through this crisis.
Our cultural and arts sector is one of the things that makes our country great.
The Chancellor is the one in need of a "rethink". pic.twitter.com/LXv13T3QeX
This has to be a joke? Right? pic.twitter.com/hVpxOhkvf7
— Matthew Bourne (@SirMattBourne) October 12, 2020
Kötü şekilde ele alınan bir süreç sonucu ortaya çıktığı izlenimi uyandıran kampanya için kültür bakanı Oliver Dowden dahil olmak üzere Birleşik Krallık hükümetinin organları sorumluluk kabul etmedi. Dowden, reklamların hazırlanış biçimini “ahmakça” olarak niteledi.
Özellikle bir bale sanatçısına yer verilen görsel, hükümet nezdinde somut destek için lobi faaliyetleri yürüten Music Venues Trust gibi birçok organizasyona malzeme vererek hükümetin yetersiz desteğinin ve çağrılara verdiği yanıtın ne derece gülünç, kaba ve Dowden’ın ifadesiyle “ahmakça” olduğunu gözler önüne sermiş oldu.
Reklam görsellerinin yayılmasından saatler sonra kampanyayı ti’ye alınan yeni görseller duruma tepki duyanlar tarafından dolaşıma sokuldu.
#SaveTheArtsUK pic.twitter.com/AnQ7lPgI1j
— Sean Coleman (@colemandesign) October 12, 2020
Yeni denebilecek bir meme formatıyla tanışmamızı sağlayan reklam kampanyası, meme’lerin dezenformasyon ve propaganda kampanyalarında ne denli güçlü olduğunu hatırlatıyor. Bu etki, kabiliyetsiz insanların seçimle başa gelmesini bile sağlayabilir. Aynı zamanda ‘Metahaven’ olarak bilinen tasarımcı ikili Daniël van der Velden ve Vinca Kruk tarafından yazılan “Can Jokes Bring Down Governments?” adlı kitap öyle görünüyor ki olacakları önceden öngörmüş. Üstelik meme’ler ve mizah, kitapta “politikanın açık kaynaklı silahları” olarak isimlendiriliyor.
Politik olarak bir güç barındırmalarının yanı sıra mizah aynı zamanda anksiyete duygusunu azaltmak ve yaratıcılığı artırmak için önemli bir yol. Birleşik Krallık’ta kültür-sanat sektörü ve hükümet arasındaki gerilim bakalım daha hangi sıra dışı gelişmeleri beraberinde getirecek.
İlginizi çekebilir:
Araştırma: Birleşik Krallık'taki müzisyenlerin %34’ü müzik kariyerini sonlandırmayı düşünüyor
İnsanların canlı müziğe harcadığı fakat pandemi yüzünden harcayamadığı paraya ne oluyor?
Kitlesel testler ve gece hayatının yeniden hayat bulması: 4 küresel tahmin
‘Dünyanın Ritmi: Londra’ çalma listemizi Spotify'da takip edin.