Ara Menü
Ana Sayfa En Son Haberler Menü
HABER

Koronavirüs salgınına rağmen Spotify'ın premium abone sayısı 2020'nin ilk çeyreğinde 6 milyon artarak toplamda 130 milyona ulaştı

Spotify'ın 2020 yılının ilk çeyreğine ilişkin paylaştığı raporunda çarpıcı detaylar var

  • MUSTAFA TOKGÖZ
  • 19 Mayıs 2020
Koronavirüs salgınına rağmen Spotify'ın premium abone sayısı 2020'nin ilk çeyreğinde 6 milyon artarak toplamda 130 milyona ulaştı

Spotify, 2020 yılının ilk çeyreğine ilişkin finansal sonuçlarını paylaştı ve çeyrek sonunda (31 Mart) dünya çapında 130 milyon premium abonesi olduğunu açıkladı.

Bu artış, bir önceki çeyreğin sonuna kıyasla 6 milyon, bir önceki yıla göre ise 30 milyon ilave premium kullanıcı sayısı anlamına geliyor. Spotify’ın COVID-19 süreci öncesi bir önceki çeyreğe ait hissedar kılavuz belgesinde, şirketin 2020 ilk çeyrekte 126 milyon ila 131 milyon premium abone sayısı yakalayacağı belirtiliyordu ve son açıklanan 130 milyonluk rakamla bu hedef gerçeklik kazanmış oldu.

Şirketin 2020 birinci çeyrekte toplam geliri yıllık %22 artışla 1.85 milyar € olurken, premium geliri yıllık %23 artışla 1.70 milyar € oldu. Ücretsiz kullanıcılar da dahil olmak üzere Spotify’ın aylık toplam aktif kullanıcı sayısı 2020 yılının ilk çeyreğinde 15 milyon, yıllık bazda da 69 milyon artarak 286 milyona ulaştı.

Bu konuda da beklendiği gibi oldu ve Spotify’ın önceki raporlarında aylık aktif kullanıcılarının ilk çeyrekte 279 milyon ve 289 milyon arasında bir yere çıkacağını öngörüsü hedefi tutturmuş oldu.

COVID-19'un etkisi konusunda yatırımcılarla paylaşılan bilgi notunda Spotify şunları belirtti: “Şubat ayının sonundan itibaren platformumuza yansıyan birtakım etkiler gözlemledik. Aylık aktif kullanıcı ve abone sayısı tahminlerimize uygun olarak sabit kalırken, İtalya ve İspanya gibi zorlu pazarlarda günlük aktif kullanıcılar ve tüketimde dikkate değer bir düşüş gördük. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, araba, giyilebilir teknoloji ve web platformlarında kullanımın düştüğünü gözlemledik. Bununla birlikte TV ve oyun konsolları aracılığıyla ulaştığımız kullanıcı sayısı aynı dönemde % 50'yi aşarak maddi olarak büyüdü.

Ancak firma, son birkaç hafta içinde “dinlemenin daha iyi seviyelere gelmeye başladığını gördüğünü ve birçok pazarda tüketimin anlamlı bir şekilde toparlandığını” da ekledi.

COVID-19 salgınının Spotify'ı olumsuz etkilediği bir diğer alan reklam gelirlerinde yaşandı. Spotify’ın reklam destekli gelirleri 2020 yılının ilk çeyreğinde yıllık bazda %17 büyüyerek 148 milyon € rakamına ulaşsa da 2019'un dördüncü çeyreğinde yayınlanan 217 milyon €'luk seviyeye göre %32 düşüş gösterdi.

Spotify’ın yeni çeyrek raporu, şirketin 2020 yılını 328 milyon ila 348 milyon aralığında aylık aktif kullanıcı ve 143 milyon ila 153 milyon arasında premium abone sayısıyla tamamlayacağı öngörüsünde bulunuyor. Bir diğer beklenti ise yıllık toplam gelirin 2020 sonunda 7.65 milyar € ila 8.05 milyar € bandında seyredeceği yönünde.

#Frekans çalma listemizi Spotify'da takip edin.

Haberin yazarı Mustafa Tokgöz'ü takip edin.

Sonraki yazýyý yükle
Yükleniyor...
Yükleniyor...