Koronavirüs etkisiyle eğlence endüstrisinde değişen tüketici alışkanlıkları
Billboard ve Nielsen Music/MRC verileri 5 noktayı öne çıkarıyor
E-posta listemize katılarak en güncel içeriklerden ve ayrıcalıklardan haberdar olun.
Dünya, koronavirüsün yarattığı travmaları atlatmaya çalışırken değişen yaşam alışkanlıkları ve sosyal izolasyon gibi kavramlardan en çok etkilenen sektörlerden biri de eğlence endüstrisi olmaya devam ediyor.
Billboard ve Nielsen Music'in her iki haftada bir yayımlanan ortak raporları değişen bu tüketim alışkanlıklarına ışık tutuyor. Bugün yayımlanan yeni raporda, 10 Nisan haftasında 1010 kişiyle gerçekleştirilen araştırma sonucundaki veriler ışığında 5 önemli nokta öne çıkıyor.
İşte eğlence sektörünün gelecek planlamalarını yaparken aklının köşesinde bulunması gereken 5 temel bulgu:
1. Yeni müzik çıkarmaya devam edin
Bazı sanatçılar, tura çıkabilecekleri anlara kadar yeni müzik yayımlamayı ertelemiş olsalar da veriler bu düşüncelerini yeniden gözden geçirmeleri gerektiğini gözler önüne seriyor. Araştırmaya göre katılımcıların yüzde 53'ü tanıdıkları sanatçıların yeni müziklerini dinlediğini, yüzde 43'ü ise hiç duymadıkları sanatçıları dinleyip takip etmeye başladıklarını söylüyor.
2. İster iş sahibi olsun ister olmasın tüketicilerin eğlence platformlarına yönelik abonelik talebi artıyor.
En son yayımlanan rapora göre yeni bir eğlence hizmeti aboneliği alan kişi sayısı iptal edenlere göre daha fazla. Katılımcıların yüzde 23'ü geçtiğimiz iki haftada eğlence platformlarına aboneliklerinden birini iptal ettiklerini söylerken abone olanların yüzdesi 27'leri buluyor. Bu süreçte abonelik alanların yüzde 78'i pandemi bittikten sonra aboneliklerine muhtemelen devam edeceklerini de belirtiyor.
3. Müzik videolarının izlenmesi ivme kaybetmeden yükseliyor. Bu yüzden stok görüntü ile bile olsa müzik videosu üretin.
Müzik video formatı, pandemi sırasında insanların izlemek için kullanabileceği cihazların artışı sebebiyle (dizüstü bilgisayarlar, tabletler, PC'ler, akıllı TV'ler ve video oyun konsolları) büyük bir artışa tanıklık ediyor. Müzik videolarının izlenmesi 21 Şubat ve 12 Mart arasındaki döneme kıyasla yüzde 10 artış göstermiş.
Audio streaming platformları pandeminin ilk haftaları düşüş görse de son rapor itibariyle bu düşüş yüzde 3.5'luk bir artışa dönmüş durumda.
4. Country, çocuk müziği ve klasik müzik lider kategoriler oldu.
Country, çocuk müziği ve klasik müzik dışında diğer tüm müzik kategorilerinde düşüş gözlense de son araştırmayla beraber diğer kategorilerin de salgın öncesi seviyelere geldiği gözleniyor. Özellikle çocukların evde daha fazla vakit geçirmesiyle direkt orantılı olarak evde dinlenen kategorilerde artış var.
5. İnsanlar fiziksel etkinlik deneyimlerine geri dönmek istese de sağlık endişeleri taşımaya devam ediyorlar.
Evet, insanlar artık evlerini terk etmek ve müzik mekanlarına gitmek istiyor, ancak sağlık endişeleri devam ediyor. Ankete katılanların yüzde 61'i mekan genelinde el dezenfektanına kolayca ulaşmak istiyor. Katılımcıların yüzde 51'i öncelikle dış mekanlarda etkinliklere katılmayı tercih ederken yüzde 50'si sosyal mesafe kuralına uyulmayan mekanlara gitmeyeceğini belirtmiş. Bu sonuçlarla beraber eğer mekan oturma planlı ise katılımcıların yüzde 44'ü koltuk düzeninin kurallara uygun yapılmasını, yüzde 35'i ise ziyaretçilerin mekanlara alınmadan önce vücut ısılarının ölçülmesini istediklerini belirtiyor.
Kaynak: (Billboard)
İlginizi çekebilir:
Sosyal izolasyon döneminde değişen üç müzik alışkanlığımız
Müzikseverler sosyal izolayson sonrası da canlı yayın izlemeye devam etmek istiyor
Çift Hayatlar: 9-5 bir işe sahip olmak ve DJ'lik kariyeri üzerine
King iş birliğiyle ve okurlarımızın önerileriyle oluşan “Heartbeats Rising”, "No Distractions" ve “Cheers To The Night” çalma listelerimizi Spotify'da takip edin!