Amerika Kayıt Endüstrisi Birliği (RIAA), 2018 Yıl Sonu Müzik Endüstrisi Gelir Raporunu Yayınladı
Plak satışları 2018'de yeniden artarak fiziksel satışların 3'te 1'ini oluşturmaya başladı
Amerika Kayıt Endüstrisi Birliği (RIAA), 2018 Yıl Sonu Müzik Endüstrisi Gelir Raporunu geçtiğimiz günlerde yayınladı.
2018 yılında yayınlanmış müzikten artan gelir 9,8 milyar dolara ulaşarak yüzde 12'lik bir büyüme gösterdi. Artan gelirlerde en büyük pay ise Spotify, Apple Music, ve Tidal gibi ücretli müzik platformlarını kullanan abone sayısının artışı olarak ifade ediliyor. Streaming platformları ise bu gelirin 7.4 milyar dolarını yaratan güç olarak göze çarpıyor.
YouTube ve Spotify'ın ücretsiz sürümleri gibi reklamveren tarafından desteklenen streaming hizmetleri, 400 milyardan fazla şarkının dinlenmesi için geçtiğimiz yıl kullanılsa da ancak toplam gelirlerin yalnızca yüzde 8'ini oluşturuyor. Aynı zamanda, dijital indirmeler art arda altıncı yılında da gerilemeye devam ediyor. Albüm satışları yüzde 25 düşerek 500 milyon dolara gerilerken, şarkı satışlarının ise 2018 yılında yüzde 28 düşüş ile 490 milyon dolara düştüğü gözleniyor. 2013 yılından beri ise gerileme yüzde 43'ü bulmuş durumda.
Fiziksel satışların azalması ise 2018'de de devam etti. Satışlar yüzde 23 düşüşle 1.15 milyar dolara gerilerken, CD'ler yüzde 34 düşüşle 698 milyon dolar gelir yaratabilmiş. CD satışları 1986'dan bu yana ilk kez 1 milyar doların altına düştü. Fiziksel satışlardaki tek olumlu büyüme rakamı ise plak satışlarına ait. Satışlar yüzde 8 artarak 419 milyon dolar ile ABD'deki toplam fiziksel satışlarının üçte birini oluşturuyor.
Raporun tamamını merak edenler buradan ulaşabilirler.