Menü
Ana Sayfa En Son Haberler Menü
Sanatçılar

Yarının Olmadığı Melodiler: Michael Klein

Michael Klein ile Mixmag Türkiye'ye özel bahar sohbeti

  • OZAN TEZVARAN
  • 14 Mayıs 2019
Yarının Olmadığı Melodiler: Michael Klein

Pan-Pot, Dubfire, Laurent Garnier, Chris Liebing gibi önemli isimler tarafından desteklenen Alman DJ/prodüktör Michael Klein doğru anlara hizmet ediyor. Karanlık bas melodilerini yarını düşündürtmeyen ritimlerle harmanlayan Klein, eşsiz seslere imza atarken ilhamını deneme ve yanılma metodlarından alıyor.Teknonun başkenti olarak anılan Berlin’de yetişen prodüktörle yeni yayınlanan EP’si BLK DRP # 4 hakkında sohbet ederken bir taraftan da kapımızı çalan baharı hangi şarkılarla selamlamamız gerektiğini öğreniyoruz.

Baştan başlayalım, Michael Klein doğru anlara tepki veren benzersiz ses desenleri oluşturmaya nasıl başlıyor?

Hepsi büyük bir deney aslında. Çoğu zaman sesleri birbirleriyle eşleştirip denemeye çalışıyorum. Birlikte iyi çalışan materyalleri bulduktan sonra, önemli anlarda mükemmel bir uyum içinde olduklarını, birbirlerinden ayırmadan uyumlu bir şekilde hareket etmelerini sağlamaya çalışıyorum.

Remixes EP Snapshot albümü üzerinde nasıl çalışmaya karar verdiniz? Remixler için projelerinizde belirli bir odak noktası var mı?

Snapshot yaptığım ilk albüm olduğundan remiksler için çok özel bir pakete sahip olmak istedim. Bu sebeple sanatçılara ulaştım ve beraber ilerlemek isteyip istemediklerini sordum. Her birine büyük saygı duyuyorum. Ali Dubfire, bugünlerde arkadaş diyebileceğim biri. Deep Dish günlerinden beri, çok uzun zamandır Ali'yi takip ediyorum. Birkaç yıldan beri yakınca sohbet etmeye başladık. Bu sebeple bir remiks gönderme fikrimi onayladığında çok onur duydum ve mutlu oldum.

Markus Suckut... burada ne söylemeliyim bilemiyorum. Temelde yaptığı her çalışmayı fırsat buldukça setlerimde destekledim. 2018’de Berlin'de birlikte de çalmıştık, burada onun müziği dışında da ne kadar harika bir insan olduğunu öğrendim. Geliştirici ile benzer bir hikaye. Tüm samimiyetimle söylüyorum daha önce benzer bir insanla tanışmadım. Her zaman onun çalışmalarını ve kendi plak şirketi üzerinden çıkardığı işlere saygı duyuyorum. + Plattform konusu biraz farklı bir hikaye. Albümünü yıllar önce rastgele aldım, ancak yıllar geçtikçe çalışmalarını neredeyse tüm setlerimde çaldığımı fark ettim (bu güne kadar da hala geçerli). Bu yüzden So Far To isimli parçama ne tür dokunuşlar ile yön vereceğini görecek olmak beni bir hayli heyecanlandırıyor.

Pan-Pot'un Second State Audio plak şirketiyle nasıl ve ne zaman tanıştınız?

Pan-Pot'u Second State Audio plak şirketini kurmadan önce de biliyordum. 2014'ün başlarında, endüstriyel anlamda yakın olan arkadaşlarına ve kişisel olarak sevdikleri sanatçılara kendi çalışmalarımı göndermeye başladım. Bu sebeple şahsımdan ilk zamanlar bir hayli fazla sayıda demo aldıkları doğrudur ancak yıl sonunda iyi bir parçada karar kıldık ve ilk albümüm The Drawing EP doğdu.

Yeni EP çalışmanız BLK DRP # 4 birkaç hafta önce piyasaya çıktı! Prodüksiyon süreci nasıl ilerledi? Bu EP'de aradığınız şeyler neydi?

Dürüst olmak gerekirse, BLK DRP içerisinde çok fazla bir emek yoğunluk durumu yoktur. Bu stüdyo düşüncesine girdiğimden değil… Tamam, şimdi bir sonraki BLK DRP EP’yi yapacağım, ancak bazen bir parça hazır olduğunda, sadece kendi plak şirketimle piyasaya sürmek doğru geliyor. Sanırım kişisel gelişimim ile de bir ilgisi var. BLK DRP'nin ayrıca sanatçı olarak bulunduğum yolu ve hangi yönde geliştiğimi yansıtmasını istiyorum. Bu yüzden de BLK DRP sadece belirli bir ses veya stile dayanmıyor. Parçaları dinlediğinizde, üzerinde bulunduğum ucu açık bir yol olduğunu ve sürekli daha fazla gelişmeye çalıştığımı duyacaksınız.

BLK DRP # 4 ile bir kez daha canlı ve karanlık malzemeleri bir arada nasıl ustaca kullandığınızı deneyimledik. Müziğinizdeki dengeyi nasıl tanımlarsınız?

Özellikle BLK DRP # 4'ü katmanlama, modülasyonlar ve ilerleme olarak tanımlıyorum. Parçalar sağlam bir groove üzerine kuruludur ve dinleyiciye sürekli bir ilerleme hissi veren unsurlar barındırır.

Elektronik müziğe yatırım yapan bir şehirde tekno üretmek nasıl bir duygu?

İki ucu keskin bir kılıç denebilir. Bir yandan çok ilham verici bir şehir. Özellikle kış mevsimlerinde Berlin manzarası ve tarzıyla dark techno için size çok fazla ilham veriyor ancak diğer taraftan dikkat dağıtıcı bir durumu da var. Bu yüzden diğer sanatçılarla kulüplerde veya tartışmalarda kaybolmamak için doğru dengeyi bulmanız gerekiyor.

Sizce neden Berlin bahsettiğiniz o sahne oldu? Berlin'in sunduğu şey nedir?

Berlin'de öne çıkan şey, kentin rave kültürüne açıklığı ve özellikle kulüp müdavimlerinin fazlalığıdır. Berlin’de dışarı çıktığınızda, kendinizin gerçekte kim olduğunuzu bulabilir veya “cool” hissetmeden kendiniz için doğru olduğunu düşündüğünüz gibi davranabilirsiniz.

Gece hayatı kelimesinin tanımı nedir?

Bu, hayatınızın başka bir yüzü. Güneş battıktan sonra, temelde farklı bir egoya sahip olmanızı sağlar.

Setlerinizin olmazsa olmaz şarkısı?

Şu anda yaklaşmakta olan BLK DRP # 5 içerisinde “Yuzu” isimli bir çalışmam var. Şimdiye kadar yaptıklarımdan çok farklı bir çalışma ama sahnede çalmayı çok seviyorum ve kalabalık da bu parça çalarken çok zevk alıyor gibi görünüyor.

Pan-Pot, Dubfire, Laurent Garnier, Chris Liebing gibi harika isimlerden destek görmüş bir isimsiniz. Elektronik müzik sahnesinin kolektif, sıcak, yardımsever atmosferini görmek şaşırtıcı. Sahnedeki desteğin ve iş birliğinin önemi hakkında ne düşünüyorsunuz?

Destek her şeyin anahtarıdır… Bu, hepimizin (taraftar, takipçi, dinleyici ve desteklenenler) sahnede sürekli hareket halinde ve sürekli olarak geliştirebilmesinin tek yoludur. Yeni fikirler keşfetmenize sebebiyet verirken aynı zamanda hali hazırda piyasada olan isimlerden de mentorluk desteği almanızı sağlar.

Bahar sabahı için en uygun şarkı?

Unknown Mortal Orchestra - Necessary Evil

Hayalini kurduğunuz donanım?

Bir oda dolusu moduler araç. Ne kadar çok istesem de şu an maddi sebeplerden dolayı uzak duruyorum.

Türkiye'deki dinleyicileriniz için mesaj var mı?

Rave kültürünü geliştirmeye devam edin. Özel bir şey inşa etme gücü tüm kulüp müdavimlerinin ve raverların elindedir. Maalesef Türkiye'deki sahnesini daha önce hiç tecrübe etmedim ancak yakın gelecekte bunun değişeceğini umuyorum. Berlin'den selamlar!

Spotify 'Frekans' çalma listemizi takip edin.

Sonraki yazýyý yükle
Yükleniyor...
Yükleniyor...