Müzik endüstrisi neden startup kültürüne adapte olmalı? - BÖLÜM 2
Müzik endüstrisinin startup kültürüne adaptasyonu
E-posta listemize katılarak en güncel içeriklerden ve ayrıcalıklardan haberdar olun.
STRATEJİK YAKLAŞIM: Neden müzik endüstrisi startup kültürüne adapte olmalı?
Adaptasyonu kolay strateji yaklaşımları üretmek...
Stratejik bir yaklaşım sağlayarak adaptasyonu ve değişkenliği hızlı aksiyonlar alabilmek daha ölçümlenmemiş bir alanda size avantaj sağlayacaktır. Yazının birinci bölümünde de bahsettiğimiz gibi yeni bir model olduğundan dolayı şu an test edip fırsatları yoklamak açısından önemli. Ancak bunu yaparken neyi nasıl test ettiğiniz, neyi nasıl ölçümlediğiniz gibi konuları çok iyi bilmeniz gerekiyor. Günün sonunda dijitalde neyin nasıl işlediğini bilmeden yaptığınız ufak bir değişiklik çok farklı sonuçlara neden olabilir. Aynı şekilde yanlış bir fiyatlandırma stratejisi mekanlar veya organizatörler için büyük para kayıpları anlamına gelebilir.
Değişimi yönetmek...
Abonelik modeli bir pazarlama kolu değil aksine stratejinin tam kendisidir. O yüzden böylesine önemli bir değişiklik için tüm modelinizi gözden geçirmeniz gerekebilir. Eğer sanatçıysanız en başa dönüp çalıştığınız plak şirketleri ve sanatçı ajansınız ile konuşmanız gerekebilir. Yine en başa dönüp abonelik modelinde neler sunacağınızı etraflıca düşünmek gerekecektir. Örneğin mekanlardan performans için para aldığınız bir senaryoda etkinlikten belki bir gün önce yapacağınız canlı yayın negatif etki doğurabilir. Bunların hepsini tekrardan dizayn etmeniz gerektiğini ve önünüzde uzun bir yol olduğunu unutmayın.
Girişimci zihniyeti...
Canlı müzikte abonelik modeli keşfedilmemiş bir bölgeyi keşfetmeye benziyor. Sanatçılar ve marka yöneticileri iş fikirlerini nasıl üreteceklerini veya iş fikirlerini destekleyici unsurları kendileri keşfetmek zorunda kalacaklar. Bu da süreç boyunca bilinçli deneyler yapma ve analiz yapabilme kapasitesine sahip olma demek. Girişimcilik ve startup zihniyetinde "minimum uygulanabilir ürün" olarak adlandırılan model, mükemmellikten ziyade yalnızca temel gereksinimleri karşılayan ürün ile yola çıkarak yolda testler ve geliştirmeler ile mükemmeliyeti yakalama anlayışını temel alıyor. Bu da sunduğunuz ürünün erken dönemlerinde geri bildirim almasını ve değişime daha açık olabilmesine yardımcı oluyor.
Hayranlardan erken geri bildirim almak, sonunda çalışabilecek veya çalışmayabilecek bir projeye vaktinizi harcamaktan daha değerli olacaktır.
Abonelik platformlarına genel bir bakış
Aşağıda sanatçılar, mekanlar, organizatörler için abonelik hizmeti sunan bazı popüler servisleri derledik.
Patreon
Patreon, abonelik servisi sunan platformlar arasında belki de en popüleri. İçerik yaratıcıları ve topluluklar bakımından da güçlü bir alan sunan Patreon, canlı yayınlar için Crowdcast platformu ile ortak çözüm sunuyor. Patreon genellikle gelirinizin yüzde 7'si ile 10'unu alırken ön ödeme yapmanıza gerek olmadan kullanma avantajını sağlıyor.
Bandcamp
Bandcamp, sanatçıların ve plak şirketlerinin ''direkt hayran deneyimi'' yönetmesini yardımcı olmak için kurulan bir platform. New York Times tarafından ''en büyük yeraltı kültürü platformu'' olarak nitelendirilen Bandcamp, gelirinizin yüzde 15'ine ortak oluyor. Genel anlamıyla iyi bir tasarım ve deneyim kontrolü Patreon kadar akıcı olmasa da Mayıs 2020'ye kadar 10 yıllık yayın hayatı boyunca sanatçılar ve plak şirketleri için 500 milyon dolar gelir sağladı.
Kendi abonelik sisteminizi yaratma
Birçok sanatçı, mekan veya organizatör abonelik deneyiminin tamamını kontrol altında tutmak isteyebilir. Bu durumda, sunulan hizmetin bir kısmının paywall (ödeme duvarı) arkasına alarak bir abonelik modeli oluşturmak mükemmel çözümlerden biridir. Ancak diğer iki seçeneğin aksine maliyetler en baştan itibaren sizin üstünüzde olacaktır. Bu durumda maliyetlerinizin bütçenizin çok yukarısında olabileceğini unutmayın. Kendi abonelik sisteminizi yaratmadan önce daha az riskli şekilde test etmenizi öneririz.
YouTube
YouTube, 30.000'den fazla takipçisi olan kanalların ayda 0,99 USD ile 99,99 USD arasında üyelik ücreti almalarına izin veriyor. Ancak bu hizmet sadece canlı yayınlar ve video yüklemeleri ile sınırlı. Bu durumda da genel anlamıyla sadece içerik yaratıcılarına ve sanatçılara hitap ediyor. Aynı zamanda YouTube bu aboneliklerden yüzde 30 gelirinize ortak oluyor.
YouTube aboneliğine en güzel örnek Cercle. Özel sahne arkası videolara erişmek için aylık 4,99 USD'e abonelik hizmeti sunan marka, abonelik modeline en hızlı adapte olan kurumlardan biri.
Twitch
Twitch'te abonelik modelleri sunsa da genel anlamıyla canlı yayın odaklı bir işleyişe sahip. Bununla birlikte elektronik müzik sanatçılarının ve plak şirketlerinin daha çok Twitch'e odaklandığını söylemek mümkün. Twitch canlı yayınlar etrafında abonelik modelleri sunuyor. Örneğin Diplo'nun A Very Lazer Sunday canlı yayınları herkese açık olsa da ''reklamsız versiyon'' için para ödemeniz gerekiyor.
İlginizi çekebilir:
Müzik endüstrisinde startup kültürü ve abonelik modeli bir çıkış yolu olabilir mi?
"Streaming" çağı müzik endüstrisini kurtarıyor mu?
Yeni ankete göre müzikseverlerin %82'si normalleşme sonrası etkinliklere gitmekten çekinmiyor
#Frekans çalma listemizi Spotify'da takip edin.
Furkan Kılıçaslan'ı takip edin.