Instagram müzisyenlere para kazandıracak projeler üzerinde çalışıyor
Sosyal medya devi müzisyenlerin platform aracılığıyla gelir elde edebilmelerine yönelik adımlarına ağırlık kazandırdı
E-posta listemize katılarak en güncel içeriklerden ve ayrıcalıklardan haberdar olun.
Sosyal medya platformu Instagram, müzisyen kullanıcılarının platform aracılığıyla gelir elde etmeleri için aktif bir plan hazırlığı içinde olduğunu açıkladı.
Ürün satışı yapılabilecek sanal mağaza ve canlı yayın esnasında ücret ödeme mekanizması gibi çeşitli konseptler üzerinde çalışan Instagram, ayrıca müzisyenlerin Spotify ve Pandora gibi dijital müzik platformlarında daha fazla öne çıkmasını sağlayarak daha fazla kişiye erişmelerine yardım edecek.
Instagram’ın müzik direktörü Perry Bashkoff, platformun müzisyen kullanıcılarıyla süregelen karşılıklı ilişkisini açıklarken “Müzisyenlerle bir araya geldiğimiz hemen her zaman konuşmalarımız bir şekilde müzik dinleme oranlarını nasıl artırabiliriz, nasıl daha fazla takipçi elde edebiliriz, takipçilerimiz neden azalıyor gibi konulara gelmekte” ifadelerini kullanıyor.
Bu sorular, pandemi şartları müzisyenleri irili ufaklı sanal sahnelere yönlendirince daha da önemli bir hal almaya başladı. Geçtiğimiz Ekim ayında 10’uncu yaşını kutlayan Instagram, diğer pek çok dijital platform gibi 2020 yılında önemli ölçüde büyüme kaydetti. Son verilere göre platformu her ay 1 milyardan fazla insan kullanıyor.
Instagram’ı bünyesinde bulunduran Facebook, hatırlanacağı üzere geçtiğimiz Nisan ayında “yıldız gönderme” şeklinde bilinen özelliğini genişleterek müzisyenlerin canlı yayınlarından para kazanmalarına olanacak sağlayacak bir adım atmıştı. Sanatçıların pandemi sürecinde yoğun ilgi gösterdiği dijital platformlardan Twitch de aylar önce müzik performansı icra eden kullanıcılarının takipçilerinden yayın esnasında ödeme alabilecekleri bir sistem geliştirmiş, benzer şekilde Bandcamp de geçen yıl dijital müzik satışlarındaki komisyon kesintilerinden feragat ederek müzikseverlerden doğrudan sanatçılara 653 milyon dolar aktarılmasına olanak tanıyan bir modeli hayata geçirmişti.
Ancak Bashkoff, üzerinde çalıştıkları planın Instagram’a özgü bir model olacağını belirtiyor. Platform, müzisyenler için son zamanlarda o kadar önemli bir araca dönüştü ki, Eylül ayında cezaevinden çıkan rap sanatçısı 6ix9ine’in yaptığı ilk iş Instagram’da 13 dakikalık performans sergilemek oldu ve yayın 2 milyon kişi tarafından izlendi. DJ D-Nice 100 bin sanal hayran kazanırken, Miley Cyrus Instagram şovu “Bright Minded”da Elton John ve senatör Elizabeth Warren’la röportaj gerçekleştirdi.
“Canlı yayınların ne kadar önem arz ettiğini sanatçılarla ne kadar konuştuk cidden sayamam. Sonrasında pandemiyle birlikte bunun önemini gözlerimizle gördük hepimiz. Bazı sanatçılar başarıyla bunun üstesinden gelmeyi bildi, bazılarıyla da birebir toplantılar yaparak bundan faydalanmaları için gerekli bilgileri verme yoluna gittik” şeklinde sözlerine devam eden Bashkoff, “Pek çok sanatçı artık her şeyi sil baştan düşünmeye başladı. Fiziksel performanslar normalleşmeyle birlikte yeniden gündeme geldiğinde, sanatçıların bu süreç içinde edindikleri dinleyicileriyle ve takipçileriyle iletişimde kalmaya devam edecekleri genişletilmiş bir dijital pratik alanı veya daha farklı bir metot var olacak mı sorusu çok önemli. Prodüksiyon ve geliştirici ekibimiz bu yeni evrede sanatçılarımızı, hayranlarını ve kullanıcı topluluklarını nasıl daha iyi destekleriz noktasında her ayrıntıyı yeniden ele alıyor” ifadeleriyle dünya normal akışına kavuştuğunda sanatçı-dinleyici eksenindeki sanal bağların devam ediyor olacağına işaret ediyor.
Instagram’ın üzerinde çalıştığı plandan öne çıkan başlıklar şu şekilde…
Dinleyici Kitlesinden Gelen Doğrudan Ödemeler
Platformun yıl bitmeden kısa süre önce tanıttığı rozet sistemi, müzikseverlerin sıkı takip ettiği sanatçılara canlı yayın esnasında ödeme yapabilecekleri verimli bir potansiyel barındırmakta. Canlı yayın esnasında rozet satın alan Instagram kullanıcılarının ismi, içerik yaratıcısı sanatçının “rozet sahibi hayranlar” listesinde görünür hale geliyor ve böylece sanatçılar, rozet sahibi takipçilerinin isimlerini yayın sırasında anons edebiliyor.
Bashkoff, şu ana kadar sadece sınırlı sayıda sanatçı bu özelliği kullansa da 2021 yılında bu etkileşim türünün küresel çapta daha fazla ön planda olacağını öngörüyor. Bashkoff’un bu noktadaki önemli notlarınan biri de pandemi şartlarında zar zor geçinen insanlardan açık şekilde para istemenin, müzikseverler nezdinde bir tür duyarsızlık olarak algılanma ihtimali. Üst düzey sanatçılar, bu ihtimali göz önünde bulundurarak şimdilik bundan bir miktar geri duruyor olabilir.
Müzik Satışının Kolaylaştığı Sanal Mağaza
Instagram, platform üzerinden yapılan alışverişleri teşvik edecek geliştirmeleri ısrarlı şekilde sürdürmeye devam ediyor. Platformun müzisyenler için bu husustaki odak noktası ise, müzikseverler herhangi başka bir ürünü Instagram’da nasıl satın alıyorsa müzik eseri satın almayı da aynı derecede kolay hale getirmek.
Bashkoff’un bu konudaki değerlendirmesi şöyle: “Müzisyenlerin başta müzik eserleri olmak üzere geçimlerini sağlayacak çeşitli ürünlerin satışını ölçeklenebilir bir şemaya oturtmak için sanal mağaza entegrasyonumuzda düzenlemeler yapmaya başladık. Daha erişilebilir kılmak için uygulamanın arayüzünde de değişikliğe giderek alışveriş ikonunu Reels simgesinin hemen yanına aldık. Alışveriş fonksiyonumuzdaki ilave geliştirmeler, 2021’deki en büyük odak noktalarımızdan biri olacak.”
Reels’in Yükselişi
TikTok’la patlama yapan yaratıcı ve kullanıcı merkezli paylaşım akımı, son dönemde Instagram’a dahil edilen Reels özelliği ile daha popüler hale geldi. Bashkoff’un paylaştığı bilgiye göre trend yaratmanın, yeni şarkıları keşfetmenin ve kullanıcıların birbirleriyle daha kolektif şekilde içerikler yaratmasının hayli ilgi gören yeni yöntemi olan Reels paylaşımlarında kullanılan müzikler için eser sahibi sanatçılara düzenli olarak bilgi verecek bir gösterge paneli üzerinde çalışılıyor.
Müzik yayımcılığı penceresinden bakıldığında, gittikçe daha fazla sanatçı yeni eserlerini Reels üzerinden ilk kez takipçilerine tanıtıyor. "Instagram Müzik" özelliği ile birleştiğinde bu tip müzik odaklı dijital lansmanlar, müzikseverlerin yeni çıkan müzikleri piyasaya çıkmadan 24 veya 48 saat önce dinleyebilmeleri anlamına geliyor.
Bashkoff, “Reels, birbirini takip etmeyen kullanıcıların birbirlerinin içeriklerini görmelerine izin veren ilk paylaşım türümüz oldu. Müzik endüstrisini düşündüğümüzde yeni yetenekleri, yeni içerikleri ve yeni trendleri keşfetmede ve hayata geçirmede müthiş bir olanak sunuyor. Ancak Reels, direkt promosyon için uygun bir yer değil. Müzik videonuzdan kesitler gibi tüketilmesi amacıyla yaratılan bir şeyi paylaşmak istemezsiniz. Sanatçılar, aynı şeyleri tekrar tekrar paylaşmanın sakıncalarının bilincine vararak Reels’i TikTok ve Snapchat’ten farklı şekillerde kullanmanın yollarını her geçen gün daha da yaratıcı şekilde keşfediyor. Bunu başarıyla uygulayan sanatçılar haftalar içinde takipçi sayılarında %30 ila %50 arasında büyüme kaydetti” diyerek Reels’in potansiyelini vurguluyor.
Instagram’ın Kendi Çevrim İçi Gücünü Müzisyenlerin Kullanımına Açmak
Tasarımı gereği Instagram’da iniş sayfası ya da karşılama sayfası gibi bir mekanizma bulunmuyor. Ancak platform, müzisyenlerin seslerini daha fazla duyurmaları için şu an 383 milyon takipçisi olan @Instagram hesabı da dahil olmak üzere bazı spesifik hesapların müzisyenlerin hizmetine açılması için çeşitli yöntemler üzerinde çalışıyor.
“Müziğe ilişkin her ne oluyorsa olduğu sırada onu geniş kitlelere duyurmak üzerine fikirler geliştiriyoruz. Sanatçıları içine dahil edeceğimiz ayrı bir programlama mı yapacağız, şu an sahip olduğumuz ve yönettiğimiz bazı hesaplar üzerinden mi bunu gerçekleştireceğiz henüz net değil ancak 2021’de, özellikle yılın ilk yarısında bu fikirleri daha somut hale getirmek için uğraş veriyoruz” şeklinde konuşan Bashkoff, açıklamalarını şu şekilde sonlandırdı: “Endüstride daha önce Apple ana sayfası, Spotify takeover ve YouTube çalma listesi şeklinde gördüğümüz pratiklerden öte, platformu içerik üreticileri için adeta bir “gayrimenkule” dönüştürmek daha kayda değer bir sonuç getirecek inancı taşıyoruz. Gelişmekle olan bir sanatçıyla ‘Böyle harika şeyler üretmeye devam et, biz de sana faydasını göreceğin yeni özellikler sunmaya bakalım’ türünde bir konuşma yapmayı her şeyden çok istiyorum. Müzisyenlerin takipçi kitlelerini büyütmelerine, yaptıkları işi geliştirmelerine ve nihayetinde buradan bir gelir mekanizması yaratmalarına yardımcı olmayı arzu ediyoruz.”
[Kaynak: Forbes]
İlginizi çekebilir:
Pandemi sonrası yeni bir ‘çılgın 20’ler’ dönemi bizi mi bekliyor?
İspanya’da hızlı koronavirüs testinin yapıldığı pilot konserden enfeksiyon vakası çıkmadı
Koronavirüs teşhisini 10 saniyeye düşüren buluş: Diagnovir
#Frekans çalma listemizi Spotify'da takip edin.