Ara Menü
Ana Sayfa En Son Haberler Menü
HABER

International Music Summit 2020 raporunu yayımladı

Rapor, müzik endüstrisi için önemli noktalara ışık tutuyor

  • Furkan Kılıçaslan
  • 17 Temmuz 2020
International Music Summit 2020 raporunu yayımladı

E-posta listemize katılarak en güncel içeriklerden ve ayrıcalıklardan haberdar olun.

International Music Summit (IMS), normalde her yıl İbiza'da gerçekleştirdiği konferans programında açıkladığı yıllık müzik endüstrisi raporunu bu yıl Billboard iş birliği ile çevrim içi bir video konferansta yayımladı.

Rapor, 2019'daki verilere göz atarken, 2020 ve COVID-19'un etkilerini de göz önüne seriyor. COVID-19 salgınının başlangıcından bu yana, küresel dans müziği endüstrisinin tüm oyuncularının derinden etkilendiği malumdu. Şimdi ise bu etkileri daha çarpıcı şekilde ortaya koyan verilere IMS 2020 raporu sayesinde sahip olduk.

Dün (16 Temmuz) yayımlanan rapor, sektörün pandemiden önce nasıl ilerlediğine ve COVID-19'un bugüne kadar sahip olduğu etkilere dair sayısız istatistik sunuyor. Londra merkezli analist Kevin Watson tarafından hazırlanan yıllık rapor, dans / elektronik endüstrisi için önemli bir araç olmaya devam ediyor.

Dünkü video konferanstan önemli noktaları sizler için derledik:

Bu yılki raporda, salgın hastalıktan önce endüstrinin değerlemesinin yükseldiği ve bu artışın DJ kazançları ve artan festival gelirleri nedeniyle olduğu görülüyor. Salgından sonraki süreçte ise 2020'nin sonuna geldiğimizde ise daralmanın yüzde 56'lara varabileceği tahmin ediliyor.

2019'da:

İki yıllık daralmanın ardından 2019'da büyüme vardı.

2017 ve 2018'deki daralmadan sonra müzik endüstrisi pozitif büyümeye devam ederek yüzde 2 artışla 7.3 milyar dolarlık bir pazar haline geldi. DJ'lerin gelirleri ve festival biletlerinin artışıyla gelen bu büyüme sektör için 2020 açısından heyecan vericiydi. Ancak, COVID-19 sonrası endüstrinin yüzde 56 daralacağı tahmin ediliyor.

Amerika Birleşik Devletleri'nde, Dans/Elektronik müziğin endüstri payı yüzde 3.6'ya yükseldi.

ABD müzik endüstrisi perakende gelirleri 2019 yılında yıllık yüzde 13 artışla 11,1 milyar dolara yükseldi. Bu gelirin yüzde 79'u dijital yayın platformlarından geldi. Dans müziğinde ise dijital yayın platformlarının oranı yüzde 90'ı buluyor. ABD'deki en popüler üç tarzdan biri olan Rock'ın yüzde 68'lik payı düşünüldüğünde dans müziği dijital yayın platformları için önemli bir pazar olmaya devam edecek. Bu veriler ile beraber 2019'da dans müziğinin ABD'deki toplam payı yüzde 3.6 oldu.

Birleşik Krallık'ta ise Dans/Elektronik gerilerken, Hip-Hop/Rap büyüdü.

Dans müziğin en büyük pazarlarından biri olan Birleşik Krallık'ta Hip-Hop/Rap 2019'da iki kat büyürken dans müziği neredeyse yarı yarıya daraldı. Bu daralmaya rağmen birçok ülkeden daha büyük bir pazara sahip dans endüstrisi, en popüler üçüncü tarzdan en popüler beşinci tarza geriledi.

Techno'nun Beatport'taki liderliği sürdü.

Techno bu yıl dördüncü kez art arda Beatport'ta en çok satan tür olma başarısı gösterdi. Popülerlik sırasına göre house, tech house, melodic house & techno, deep house, drum & bass, progressive house, electronica/downtempo, trance ve indie dance/nu disco, techno'yu takip etti.

2018'de tanıtılan Melodic House & Techno kategorisi iki basamak yükselerek en hızlı çıkış yapan kategori olmayı başardı. Trance müziğin düşüşü 2019'da da devam etti.

Forbes'a göre, DJ'lerin gelirleri 2019'da toparlandı ve ilk on sanatçının toplam kazancı 2017 öncesindeki zirve seviyelerine geri döndü.

En yüksek ücretli 10 DJ'in tahmini kazancı, 2019 yılında bir önceki yıla göre yüzde 4 artışla 273 milyon dolara yükseldi. 2014-2016 yılında dans müziğin altın yıllarını yaşadığı zamandaki gelirlere yaklaşan 2019 rakamlarında yine Las Vegas en etkili kalemlerden biri olmayı sürdürdü. The Chainsmokers 2019'da 46 milyon dolar ile kazanırken, bunu 40 milyon dolar kazanan ve 60 milyon dolar değerinde 2 yıllık bir Kaos LasVegas anlaşması imzalayan Marshmello izledi.

İbiza'da müzikseverler 2019'da toplam 260 milyon euro eğlenceye harcarken İbiza ekonomisine katkıları yarım milyar euro'yu buldu.

Beyaz Ada 2019 yaz sezonunda tahminen iki milyon kulüp bileti satışı ile 80 milyon euro gelir elde etti. İçecekler ve VIP satışlar sırasıyla 67 milyon euro ve 9 milyon euro gelirlere ekledi. İlginç bir istatistik olarak halkın sürekli şikayetçi olduğu, bu yüzden birçok düzenlemeye gidilen adada ''müzik için gelen turistler'', ''tatil-aile turistlerinden'' iki kat daha fazla harcadı.

Charlotte de Witte ve Lost Frequencies bu yıl en çok festival performansı gösteren sanatçılar oldu.

Festicket raporuna göre 2019'da 49 performans ile Lost Frequencies en çok performans sergileyen sanatçı oldu. Belçikalı'yı yine bir diğer Belçikalı olan Charlotte de Witte 39 performans ile takip ederken listenin ilk beşindeki 4 ismin Belçikalı, 1 ismin ise Hollandalı olması dikkat çekti.

2020'nin İlk Yarısında Neler Oldu:

Gece kulüpleri ve festivaller 2020'de gelirlerinin kabaca %75'ini kaybedecekler gibi duruyor. Bu da sektör için 3.3 milyar dolarlık bir rakama denk geliyor.

Salgın özellikle yaz festivallerini ve İbiza'yı etkiledi. Büyük ölçekte festivallerin ne zaman döneceği ise hala soru işareti.

DJ ve sanatçı gelirleri, %61 düşüş ile 2019'da 1,1 milyar dolardan 2020'de 0,4 milyar dolara düşebilir.

Elektronik DJ'lerin ve sanatçıların kazançları, Mart 2020'den bu yana etkinliklerin iptal edilmesinden dolayı önemli ölçüde etkilendi.

20 Nisan'a kadar 350 elektronik festival iptal edildi veya ertelendi.

En fazla festival iptalini yaşayan ülkeler arasında Almanya, Fransa, Hollanda, İngiltere ve ABD var. Küresel bazda etkinlikler için bilet satın alan 8.9 milyon müziksever etkinliklere katılım gösteremedi.

Fiziksel ve sosyal mesafesiz katılımlar için üretilmekte olan alternatifler hala ticari olarak yeteri kadar gelir üretemiyor.

Kulüpler ve mekanlar için kara bulutlar gökyüzünde dolaşmaya devam ediyor. Pek çok canlı yayın ve farklı alternatifler ile müzikseverlere ulaşılmayı çalışılsa da genelde canlı yayınlar sosyal projeler adına bağış toplamak için yapıldığından mekanlara gelir kapısı sağlamıyor.

Yavaş yavaş hayatımıza giren sosyal mesafeli dans pisti kavramı ise bilet fiyatlarına inanılmaz boyutlarda zam yapılsa dahi giderleri şimdilik karşılayamayacak boyutta.

Elektronik müzik markaları, COVID-19 ile beraber en organize sosyal kampanyalara imza attı. Canlı yayınlar ve farklı kampanyalar ile milyonlarca dolar toplandı.

Mixmag Türkiye olarak canlı yayın partneri olduğumuz Beatport'un canlı yayın serilerinin ilkinde 260.000 dolarlık bağış toplandı. David Guetta'nın United At Home Miami canlı yayını 50 milyon izleyici çekerken toplam 1.25 milyon dolarlık bağış toplamayı başardı. Defected Virtual Festival ise 1.2 milyon dolar ile David Guetta'yı izledi.

Mayıs 2020'de, Twitch'te en çok izlenen on müzik yayınının yedisi elektronik müzik odaklıydı. Toplam altı milyon izleyici saatine ulaşan elektronik müzik dijitalde de büyük başarı yakaladı.

Insomniac Events, EDC Virtual Rave-a-Thon dahil olmak üzere etkinliklerin çevrim içi versiyonları toplamda 2.6 milyon izleyici saatine ulaştı. Mad Decent, Beatport, BandsinTown, Desert Hearts Records, 20 second Viral, Live Kiss, Lightning In a Bottle, Anjuna ve Monstercat en çok ilgi gören kanallar oldu.

Fortnite'de performans sergileyen DJ'ler, etkinlik sırasında ve sonrasında Instagram takipçisi büyümelerini 10 kat artırdı.

Fortnite, birkaç elektronik müzik sanatçısına ev sahipliği yaparak Marshmello'nun etkinliğinin başarısından ilham aldı. Bunda Travis Scott'ın etkisi de büyük diyebiliriz. Party Royale modunda performans sergileyen Dillon Francis, Steve Aoki, deadmau5 gibi sanatçılar etkinlik sırasında ve 4 gün sonrasına kadar 55 bine yakın ekstra hayranı Instagram hesaplarına kazandırdı.

Elektronik müzik endüstrisinin değeri, COVID-19'un bir sonucu olarak 2020'de 4 milyar doların (%56) üzerinde daralabilir.

Kulüp ve festival gelirleri, DJ ve sanatçı kazançlarıyla birlikte, etkinliklerin çoğu yaz döneminde olduğu için en büyük kayıplar üçüncü çeyrekte yaşanacak gibi duruyor. Canlı yayın ve dijital müzik yayınlarının gelirleri artış gösterse de tur ve festival gelirlerinin şu an için çok gerisinde.

Eğer iptaller bir çeyrek daha uzarsa endüstrinin değer kaybının yüzde 70'leri bulabileceği ve birçok marka ve mekanın iflas edebileceği öngörülüyor.

Kaynak: IMS Business Report 2020 ve Billboard Dance

#Frekans çalma listemizi Spotify'da takip edin.

Furkan Kılıçaslan'ı takip edin.

Sonraki yazýyý yükle
Yükleniyor...
Yükleniyor...