Yeni araştırmaya göre sanatçıların %75'i müzik yayımlarken zarar ediyor
Ankete katılan sanatçıların yarısından fazlası finansal baskıyla başa çıkmak için sosyal medya detoksuna başvuruyor
Pirate stüdyoları tarafından yapılan araştırmaya göre sanatçıların %75'i müzik yayımlarken zarar ediyor.
İngiltere ve ABD'deki Pirate kayıt stüdyolarından 1000'den fazla müzisyenle yapılan araştırma, sanatçıların dörtte üçünün yeni müzik projelerini tanıtmak için harcadıkları parayla zarar ettiklerini ortaya koydu.
Çalışma, söz konusu zarar nedeniyle ankete katılanların yarısından fazlasının bu durumla başa çıkmak için sosyal medya detoksuna başvurduğunu belirtiyor.
Ankete katılanların %91'i müziğini bağımsız olarak tanıtırken, %75'i ise müzik çalışmalarından elde ettiği kazançlarından daha fazla para harcıyor.
%56’lık bir dilim, bir sonraki projelerini desteklemek için görsel içerikler oluşturacaklarını belirtirken, %76'sı müzik videoları yapmayı planlıyor.
Pirate yöneticilerinden Dan Davis şunları söylüyor: “Sosyal medya çağında kendi tanıtımınızı yapmak hem daha zor hem de daha kolay. Platformlar süreklilik gösteren içerik akışını ödüllendiriyor, bu da çok fazla çalışma gerektiriyor. Aracılarla uğraş vermek yerine kendi kitlenizi oluşturabilme fırsatı elde ediyorsunuz ve bunun karşılığını almak oldukça mümkün.”
"Sanatçıların sosyal medyada geçirdikleri zamanı azlatmaları, daha fazla yaratıcının zihinsel sağlığını önceliklendirdiğine dair çok olumlu bir işaret. Stüdyolarımızdaki birçok müzisyen için müzik, tam zamanlı veya yarı zamanlı işlerin üstünde."
Çalışmaya göre, sanatçıların %88'i Instagram'ı tercih ederken, YouTube %69 ile ikinci sırada yer alıyor, ardından Facebook %58 ve TikTok %42 ile geliyor.
Pirate'ın anketi, Spotify'ın yeni "TikTok tarzı" video sistemi için bazı sanatçılar arasında tereddüt olduğunu da ortaya koydu. Sanatçıların %36'sı, platformdaki yayınlarına 30 saniyelik klip ekleyip eklememe konusunda emin olmadıklarını söylüyor.
Davis’in, trendlerle ilgili yorumu ise şöyle: ”Sosyal medya çağında müzik yapmak, sürekli olarak yeni tanıtım trendlerine uyum sağlamayı gerektiriyor. Ancak, içerik oluşturmak nadiren ücretsizdir ve sanatçılar için yeni gelir kaynakları, yeni trendlerle aynı hızda ortaya çıkmıyor.”
Pirate tarafından yapılan çalışmanın tamamını buradan okuyabilirsiniz.
İlginizi çekebilir:
Bilim insanları işitme kaybına çözüm bulmuş olabileceklerini düşünüyor
T78: ‘Türkiye’deki dinleyicilerimin bende özel bir yeri var’
DSTRCT7 yeni teklisi ‘Damage’ ile güçlü baslarla gizemli melodileri birleştiriyor
Minstrel asla bırakılan yerde kalmayan geçmişe ithaf ettiği yeni teklisini çıkardı
NHLS 2023’teki ilk kısaçalar albümünü çıkardı: ‘The Sumerian Curse’