Menü
Ana Sayfa En Son Haberler Menü
ÖNE ÇIKANLAR

Paul Hamill: 'Efektif promo kampanyaları geliştirmek en büyük odak noktamız'

Inflyte CEO'su Paul Hamill sorularımızı yanıtladı

  • RÖPORTAJ: FURKAN KILIÇASLAN
  • 4 Haziran 2020

Müzik üretiminin geçmişe kıyasla büyük ölçüde fazlalaştığı günümüzde DJ'ler için zevklerine uygun yeni müzikleri en hızlı şekilde keşfetmek, prodüktörler ve plak şirketleri içinse yeni müzik yapımlarının tanıtımını en etkili biçimde yapmak her zamankinden daha fazla önem taşıyor. Prodüktörler, plak şirketleri ve PR ajanslarının yeni müzik yapımlarını en etkili tanıtma yöntemlerinden biri de henüz piyasaya çıkmadan önce bunları DJ'lere özel olarak ulaştırmak ve DJ'lerin performanslarında çalmasını sağlamak. Inflyte, bu süreci tüm taraflar için pratik ve hızlı hale getiren platformlardan biri.

Pioneer'ın Rekordbox uygulamasıyla entegre şekilde çalışarak bu özelliğe sahip olan tek promo platformu olan Inflyte vasıtasıyla gönderilen müzik yapımları, dünyanın bir numaralı DJ ekipmanı Pioneer ekosisteminde kolayca yer bulabilme avantajına sahip. BBC Radio Ulster'da 10 yılı aşkın bir süre boyunca "Across The Line" programının sunuculuğunu yapan, Planet E, Cocoon ve Tronic gibi birçok plak şirketinde prodüktörlük yapıp dünyanın çeşitli noktalarında performans sergileyen ve 2014 yılında Inflyte'ı kuran Paul Hamill ile platformun işlevlerini, zaman kaybettirici klasik promo yöntemini nasıl pratik hale getirdiklerini ve koronavirüs krizinin sektöre yansımalarını konuştuk.

Inflyte’ı ilk olarak sizin sözlerinizle tanımak isteriz. Inflyte nedir, ne yapar ve nasıl kurulmuştur?

Inflyte, müzik yapımları herkesin erişimine açık şekilde piyasaya çıkmadan önce promosyonel olarak gönderimini gerçekleştiren, dünya çapında binlerce plak şirketi, PR ajansı, radyo istasyonu, DJ ve trend belirleyici tarafından kullanılan öncü bir platform. 2014’te kurulan Inflyte, DJ’lerin promo materyallerine mobil cihazlarından ulaşmasını sağlayan ilk promo platformu olmuştu. Kuruluşundan bu yana dünyanın önde gelen plak şirketleri tarafından tercih edilen çok güçlü bir platforma dönüştü. Promo materyallerini mobil ve masaüstü uyumlu olarak alıcılara ulaştırıyor, sonrasında DJ’lerden gelen geribildirim ve puanlama gibi zengin içerikli verileri plak şirketine ulaştırıyor. Plak şirketleri de bu sayede kampanyaları için daha geniş bir bakış açısı ve stratejiler geliştirebiliyor. Sınıfındaki en iyi teknolojik araçları DJ’lerin kullanımına sunarken plak şirketleri için de efektif promo kampanyaları geliştirmek en büyük odak noktamız.

Promoların alıcıya ulaştırılması ve kullanımında ne gibi yeni trendler var?

Inflyte’ta mobil etkileşimin ve web tabanlı etkileşimin kullanıcılarımız tarafından geniş ölçekte benimsendiğini görüyoruz. Müziğin promosyonel olarak gönderilmesi bir zamanlar sadece basit e-posta etkileşiminden ibaretti ancak bu değişti ve DJ’ler artık promoların farklı kanallardan ulaşılabilir olmasını bekliyor. Web panelimiz, sunduğumuz hizmetler arasında şu an promolara erişmek için tercih edilen bir numaralı yöntem. Web paneli, e-posta alışverişinin sunmadığı bir nevi keşif aracı görevi de görüyor. Bu özellikle DJ’ler tarafından promolarının keşfedilmesini bekleyen yeni plak şirketleri için önemli. Şu an birçok DJ Dropbox ve Rekordbox entegrasyonlarımızı kullanıyor, bu da dosyaları indirmek zorunda kalmamaları ve zamandan büyük ölçüde tasarruf etmeleri anlamına geliyor.

Görünen o ki sanatçılar bir müddet performanslardan para kazanamıyor olacak. Bu da onlar için yeni stratejilerin öne çıkması gereken bir süreci beraberinde getiriyor. Yeni müzikler üretip bunları müzikseverlerle paylaşmak bu stratejilerden biri. Bu stratejileri Inflyte olarak nasıl değerlendiriyorsunuz? Bu dönemde sanatçılara hangi yeni kapılar açılabilir?

Sanırım salgının gündemimize getirdiği en çarpıcı gerçeklik, birincil gelirini turnelerden elde eden sanatçıların karşı karşıya kaldığı büyük risk. Pek çok sanatçı gelecekten kaygılı ve önlerini göremiyor. Ancak sanatçıların avantaj yaratmaya devam edecekleri yeni fırsatların bir anda çıktığını görmüş bulunuyoruz. Canlı yayınlardan elde edilen gelirler ve dijital satışlar vasıtasıyla sanatçıların farklı para kazanma fırsatları yakalaması bunlardan bazıları. Öte yandan bu dönemde yeni kurulan plak şirketleri ve sanatçıların kariyerlerini daha sürdürülebilir kılmaya yönelik gösterdikleri ekstra çabalar da pandemi sonrası gelecekte olumlu geri dönüş sağlayacak faktörlerden olacak.

Bazı sanatçılar sosyal medya paylaşımlarında içinde bulunduğumuz zamanların yeni müzik üretmek ve promo kampanyalarında yer almak için doğru zaman olmadığını söylüyor. Bazıları ise bugünlerde yeni sanatçı ve yeni şarkılar keşfetmek için daha fazla zamana sahip olduğunu belirtiyor. Billboard ve Nielsen Music’in yaptığı araştırmalar da bunu destekler nitelikte. Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?

Müzik üretmeyi yalnızca etkinliklerde sahne alma gayesiyle gerçekleştiren bir sanatçıysanız şu an buna ara vermek mantıklı olabilir. Buna rağmen, bahsettiğiniz araştırmalar pandemi sırasında müzik tüketiminde ani artış olduğunu söylüyor. Dijital müzik platformları da son aylarda indirme sayılarında yükselme gözlemlediklerini aktarıyor. DJ’lerin canlı yayınlara sıklıkla çıktığı şu zamanlarda canlı yayınlar yeni müziklerin küresel çapta tanıtılabileceği mecralara dönüşmüş durumda. Bunun tam olarak bir doğrusu ya da yanlışı yok, bunu fırsata çevirmek sanatçının tercihlerine ve kariyerlerindeki seviyeye bağlı. Şu aşamada bildiğimiz tek şey hiç kimsenin gerçekten hiçbir şey bilmiyor olması.

Sanatçılar özellikle festivallerde çalacakları müzikleri seçerken riskten kaçınabiliyor ve parçaları seçerken çoğunlukla kendi çevresinden gelen promo materyallerini göz önüne alıyor. Bu noktada canlı yayın performansları yeni bir fırsat doğurabilir mi? Inflyte bu durumu nasıl demokratikleştiriyor ya da bu yönde ne gibi adımlar atmayı planlıyor?

Canlı yayınlarda gördüğümüz en ilginç şeylerden biri, bazı DJ’lerin normal zamanlarda turnedeyken setlerine tam yansıtamayacakları özgürlüğü canlı yayınlarda hissedip yaptıkları seçimlerde daha maceracı davranıyor ve böylece müzik zevklerini daha fazla açığa çıkarıyor olmaları. Bazıları binlerce kişiye çalınacak bir set yerine ev dinleyicisine uygun kompozisyonda setler oluşturuyor. Bunu görmek cidden güzel. Tanıdığım en iyi DJ’ler olabildiğince fazla kaynaktan besleniyor; promo hizmetlerinden yararlanıyor, arkadaş çevrelerinden yeni müzikler ediniyor ve dijital mağazalarda keşfe çıkıyorlar. Doğru platformda yapılan canlı yayın programları, sanatçılar ve plak şirketleri için müzik yapımlarının küresel çapta gerçek zamanlı olarak tanıtılmasına büyük katkı sağlıyor. Dinleyicilerin çoğu çalınan parçaların bilgilerinin keşfedilmesini sağlayan Shazam gibi uygulamaları kullanıyor. Hatta Beatport’un sistemini kullanıp çalınan parçaları gerçek zamanlı olarak satın alıp indiren pek çok insan var. Pandemi, yıllar sürse bu kadar hızlı adapte olamayacağımız teknolojik gelişmelere hızlıca alışmamızı sağladı. Şu an her şey alt üst olmuş durumda biliyorum ancak elektronik müzik endüstrisi için yeni bir çağın eşiğinde olduğumuzu düşünüyorum. Toparlanma muhakkak zaman alacak, belki de tam olarak her şey eskisi gibi asla olmayacak. Bu nedenle sanatçılar yeni gelişmelere ayak uydurmalı ve bunlardan efektif şekilde yararlanmak için ellerinden geleni yapmalı.

Bu adımlardan birinin Rekordbox ile olan entegrasyonunuz olduğunu söyleyebiliriz. Bu entegrasyonun sanatçılar, PR ajansları ve plak şirketleri için hangi yönde olumlu etkiler yarattığını düşünüyorsunuz?

Endüstrideki plak şirketleri, PR ajansları ve DJ’lerden Rekordbox entegrasyonumuza olağanüstü derecede olumlu geri dönüş aldık. Müzik promosyonunu farklı bir boyuta taşıyan bir adım oldu. Rekordbox entegrasyonumuzla dünyada neredeyse bütün profesyonel DJ’ler tarafından kullanılan Pioneer ekosisteminde yer alan tek promo gönderim ve kullanım hizmetleri sunan platformuz. Daha ileri bir noktaya ulaştırma çalışmalarımızı sürdürdüğümüz entegrasyonumuzun sunmaya devam edeceği yeni fırsatlar bizi heyecanlandırıyor.

2020’nin son iki çeyreğinde Inflyte’ta ne gibi gelişmeleri görüyor olacağız?

Ekibimiz, platformun gelecek yılki planlamalarını gerçeğe kavuşturmak için kapsamlı bir yol haritası hazırladı. Sonuçları görmek için biraz beklemeniz gerekecek!

#Frekans çalma listemizi Spotify'da takip edin.

Furkan Kılıçaslan'ı takip edin.

Sonraki Sayfa
Yükleniyor...
Yükleniyor...