Ara Menü
Ana Sayfa En Son Haberler Menü
Sanatçılar

Kusursuz Bozulmalar: [KRTM]

"Beni heyecanlandıran şöhretin peşindeyim. Mükemmel şöhreti hızlandırmak için müziğim de mükemmel olmak zorunda..."

  • RÖPORTAJ & FOTOĞRAF: OZAN TEZVARAN | ÇEVİRİ: MUSTAFA TOKGÖZ
  • 21 Nisan 2020

Dört karakter ve iki köşeli parantez: [KRTM] “…Abartılı bir kibir duygusu olmalı. Bir yetkinlik duygusuna sahip olun ve sürekli olarak aşırı hayranlık duyun. Bunu garanti edebilecek başarılar olmadan bile üstün sayılmayı bekleyin. Başarılarınızı ve yeteneklerinizi abartın. Başarı, güç, parlaklık, güzellik ya da mükemmel eş ile ilgili fantezilerle meşgul olun…” sözleriyle tanımlıyor en çok dinlenen yapımları arasında yer alan “Happy Murder” parçasında konu aldığı mutlu bir cinayeti.

Belçika çıkışlı, [KRTM]’in arkasındaki isim Casimir Desmet, kendi metotlarını kendisi belirliyor. Müzikte maceraya atılmayı sevdiği söylüyor ve işaret parmağı dikey pozisyondayken sanat eserleri, videolar, müziğin çıktısını çevreleyen her şeyin aşka ihtiyacı olduğunu da belirtiyor. Purple Fucking Head, Placebo, Baldboy, Albino gibi parçalarıyla öne çıkan Casimir; The Panacea, Ansome, Tymon, TWAN ve müziğinden emin birçok prodüktörlerle iş birlikleri gerçekleştirdi. Decibel Festival, Dominator, Defqon, Q-Base, Masters of Hardcore, Army Of Hardcore, Airforce Festival, PRSPCT XL, Amsterdam Dance Event ve daha birçok festivalde yer aldı.

Hardcore ve techno müziğinde derin kökleri olan prodüktörün hikayesinin ondan dinlenmesi gerektiğini düşünüyor ve sözü kendisine bırakıyoruz.

Casimir [KRTM]'i nasıl tanımlar? Casimir ile [KRTM] arasındaki müzik bağlantısını nasıl tarif edersiniz? Casimir adına [KRTM]’i kurmanın arkasında belirli nedenler var mı?

Dört karakter ve iki köşeli parantez, 12 yıl önce bu projenin adını oluştururken hayal ettiğim bilgisayar, internet ve elektronik ekipmanların kayıtsız mizacıyla kolayca ilişkilendirebileceğim bir takma isim oldu. Çok hızlı oldu, gerçekten uyuşmuş ve naifim, bu yüzden gerçekten adın sesi ve görseliyle ilgili ideolojik veya hassas içeriğin markalamasından çok daha başka bir şeydi. (gülüyor) Ayrıca, gruplarda çalmaya başladığım zamanlarda bir kaçışa ihtiyacım vardı. Bu da her zaman başarısız oldu çünkü grup üyeleri ortalıkta gözükmedi ya da gizemli bir şekilde kayboldu. Bu takma adın oluşturulması hayal kırıklığımdan kurtulmanın doğrudan bir yoluydu.

[KRTM]’in temasını incelediğimizde, günlük hayatta şahit olunabilen çarpık bir dünya görüntüsüyle harmanlanmış distopik bir atmosferi tasvir ettiğini görüyoruz. [KRTM], çok düzeli gözüken görsellerden, örneğin gülümseyen insanların fotoğraflarıyla distopik bir atmosfer yaratabilir. Aynı kıvamda, gürültülü unsurlar, eşsiz melodiler veya ağır bas çizgileri ile çarpık bir uyum yaratarak sakin vokal örnekleriyle eşsiz bir ses mekanı oluşturabilir. KRTM, kontrast üzerine kurulu mükemmel dengeyi mi arıyor? Veya [KRTM]'in bu harmonik distopya için ne gibi gerekçeleri var?

Distopya, ütopya veya hissizlik. Gerçekten size kalmış. Çok zıt bir şekilde ortaya çıkmaya başladığında belirli bir görsel fikriyle tetikleyen sesler arıyorum. Kontrast sesleri etkili bir şekilde elde etmek için ses tasarımı ve miksleme teknikleri gibi kolay formüller var, Ancak bu yöntemleri takip etmekle gerçekten ilgilenmiyorum. Sesler sizi şaşırtmadığında çok iç karartıcı oluyor. Sürekli keşfetmeye ihtiyacım var ve bu yüzden herhangi bir açıklamaya güvenemiyorum. Müzikte maceracı olunmalı. Yaşadığım tek şey bu. TAMAM. Bu çok iddialı geliyor ama kafanızdan şu geçiyor: Bu tekdüze techno melodisi, 10 yıl sonra dinleyeceğim şey değil. Belki de alt türün fanatikleri olur, “Industrial Techno” ya da “Rave” in yeni çağın versiyonu gibi çok basit görünüyor ve ilk fikirlerinin hepsini geri dönüştürüyor olabilir. İtiraf etmeliyim ki, bu sahnede yer alırken, bu içeriğe çok fazla doygun olduğum için akıştan çok müzikal mesafeye ihtiyacım var.

Parça isimleri [KRTM]’in temasını nasıl destekliyor?

Tema yok. Bununla birlikte başlıklar her zaman bir parçanın fikrini, seslerini ve ruh halini veya görsel temsilini ifade eder. Artı olarak, sonsuza dek müzikle tanımlanacak şeyler; kelimeler, Ayrıca bir isim verir vermez melodi deneyimini yaşamaya başlamaktır.

Bu yüzden başlıklar müziğin kendisi kadar eşit öneme sahiptir. Ayrıca sanat eserleri, videolar, müziğin çıktısını çevreleyen her şeyin aşka ihtiyacı var. (işaret parmağı dikey konumda)

Casimir olarak, müziğinizle herhangi bir soyut / doğrudan hikaye anlatmak gibi bir amacınız var mı? Evetse, hikaye anlatımınızı nasıl tarif edersiniz?

Benim için, melodileri yazarken film yapımcılığı ve görsel sanatlara her zaman bir eğilim vardır. Stüdyoda belirli bir kümelenmeyi veya sahnelemeyi görselleştirmediğim bir an yok. Üniversitedeki eğitimim boyunca ses, hareketli görüntü, grafik tasarım ve nihayetinde performansı tek bir varlıkta birleştirirken tüm sanat yelpazesini kapsayabileceğimi keşfetmeye başladım. Bu formlar hizalandığında veya en azından benim için bir hikaye anlatımı anlamında otomatik olarak gerçekleşiyor. Farklı sanat formları aynı fikir kümesinin içinde paylaşıldığında bu farklı medya formları birbiriyle ağır bir şekilde ilişki içinde oluyor. Sonunda sadece bir deneyim var. Ayrıca, başkalarının resminizi yapmasına veya sizi kendi hikaye anlatma yönteminizden uzaklaştırmasına izin vermeyin.

"Happy Murder" parçanız en çok dinlenen yapımlarınızdan biri. Peki ya bir cinayeti mutlu kılabilecek şey nedir

Abartılı bir kibir duygusu olmalı. Bir yetkinlik duygusuna sahip olun ve sürekli olarak aşırı hayranlık duyun. Bunu garanti edebilecek başarılar olmadan bile üstün sayılmayı bekleyin. Başarılarınızı ve yeteneklerinizi abartın. Başarı, güç, ihtişam, güzellik ya da mükemmel eş ile ilgili fantezilerle meşgul olun. Üstün olduklarını ve sadece eşit derecede özel insanlarla ilişkilendirilebileceğine inanın. Sohbetleri tekelinize alın ve aşağılık olarak algıladıkları insanları küçümseyin veya aşağıya doğru bakın. Beklentilerine özel iyilikler yapın ve sorgulanmayan bir uyum içinde olmayı bekleyin. İstediklerinizi elde etmek için diğerlerinden faydalanın. Başkalarının ihtiyaçlarını ve duygularını tanıma konusunda yetersiz veya isteksiz olun. Başkalarına karşı kıskanç olun ve onları kıskanacağınıza inandırın. Kibirli, övünen ve iddialı olarak karşılandığınızda küstah veya mağrur bir şekilde davranın. Her şeyin en iyisini elde etmek için ısrar edin - örneğin, en iyi araba veya ofis. En iyi sandviç.

Casimir, bozunmanın yapımlarına olan katkısını nasıl tanımlar? Bozunmaların arkasında formüle edilmiş bir teknik var mı? Eşsiz ses dokularını elde etmek için ne tür ekipman kullanıyor?

Gizli. Hayır, çok sayıda farklı analog ve dijital bozunma türü kullanıyorum. Bunun bir kuralı yok. Sadece damak tadımı takip ediyorum. Yine de eski ve garip amplifikatörleri seviyorum. Gülünç bir şekilde ucuzluktan olağanüstü pahalıya doğru. Uzun antenli şeyleri tercih ederim.

Stüdyo / evde prodüksiyon ve DJ seti çalma arasındaki temel farklar nelerdir? Kolektif enerji [KRTM]'in müziğe karşı tutumunu nasıl etkiler?

Beni heyecanlandıran şöhretin peşindeyim. Mükemmel şöhreti hızlandırmak için müziğim de mükemmel olmak zorunda. Evet.

Geçen yıl, 2019'da [KRTM] farklı ve seçkin isimlerle iş birliği yaptı; The Panacea, Ansome, Tim Tama, Thrasher, Tymon bunlardan birkaçı. Başka biriyle müzik yapmak söz konusu olduğunda görev dağılımı var mı? [KRTM], ortak çalışmalarda nasıl bir rol oynuyor?

Her şeyden önce, kimse pasaportu olmadan stüdyoma giremez. Buna çok bağlıyım. Artı, sorun istemiyorum. İş birliği yapmadan önce yaptığımız ilk konuşma, çoğunlukla niyetlerinizin ayrıntılarını hazırlamaktır. Şimdi, onlara oturmaları için küçük bir sandalye veriyorum. Bundan sonra, bir ekipmanın seçilmesi gerekir. Seçim tamamlanırsa, bir belgeyi doldururuz. Synth ile iyi davranış gösteren bir belge. Bir sonraki şey, bir ön ayar yüklüyoruz ve işte bu kadar. Seanstan sonra ayakta alkışlamak gerekir. The Panacea harika bir adam.

Bunun dışında iş birlikleri çok zor. Önceki tüm gruplarım bir nedenle ayrıldı. Eşit şekilde takıntılı veya projeye mahkum olan birini bulmanız gerekiyor. İnsan etkileşimi olmadan günlerce kendilerini eşit olarak izole eden insanlar bulun ve ondan kendisinden geçmiş mutluluğu deneyimleyin.

[KRTM]’in DJ setlerinde, “tempo / BPM” akışına yapışandan daha çok “kavramsal” bir sıvı akışına tanık oluyoruz. Parçaların sırasını seçerken [KRTM] / Casimir için kriterler nelerdir?

Aslında çok hesaplanmış değil, sadece seti ilerletmek için parçalara, gövdelere ve bazen de analoglara atıyorum. Sessizliği gürültü kadar seviyorum. Ezgilerde olduğu gibi, setler de dengeli bir şekilde nefes almalı ve nefes vermelidir. Farklı ölçü işaretleriyle oynamak mesela, 32 bar 4/4’lük ritim oluşturmaktan çok daha keyifli. Her ikisi de ilginç, özellikle anti zirve ile sonuçlanan yapılar oluşturmak içindir. Dans pistinde eklektik bir kukla gösterisi oluşturan yapıların da daha fazla araştırılması gerekiyor. İtaatkâr güçlü davul kick'leri güzel, ama biraz sessiz kaldıktan sonra devam ederse veya farklı bir yol alırsa güzel olur.

Performans ve prodüksiyon yaparken ne sıklıkla doğaçlama yapıyorsunuz? Doğaçlama sürecindeki bu değişkenler nelerdir?

Öğrenirken doğaçlama her zaman olur, bu yüzden yaratmanın büyük bir parçasıdır. İlerlemenin sadece doğaçlama ile ve ön ayarları ya da aynı yapıyı / kurulumları sürekli tekrarlamak gibi belirli katı alışkanlıklardan kurtulurken gerçekleştiğini düşünüyorum. Yeni bir makine ile benzersiz bir iş akışı elde etmek istiyorsanız, diğer insanların ön ayarları en kötüsüdür. Yine de kendi hazır ayarlarınızı kaydetmek yardımcı olacaktır. Özellikle canlı performanslar için. Bazen ne yaptığınızı bilmemek ve sadece yanlış şekilde yama yaparak keşfetmek de iyidir. Biraz kontrolü kaybetmek ve sadece sesi dinlemektir. Öngörülemezlik çok hoş olabilir.

[KRTM]'in Casimir’den ayıran farklı özelliklere sahip olduğunu söyleyebilir misiniz? Evetse, [KRTM] bu farklılıkları nasıl tanımlar? Sanatçı kimliğinizde normal kimliğinize göre kusurlar buluyor musunuz?

Benimle [KRTM] arasında bir fark olup olmadığını mı kastediyorsun? Çoğu zaman müzik yapmanın yanı sıra, yemek yapmayı sevdiğim için mutfaktayım. [KRTM] bunu asla yapmaz, sadece restorana giderdi.

Casimir neşeyi (JOY) nasıl tanımlıyor?

J (Jump) "umrunda değil gibi atla". O (Oh) “oh, bak oraya, ailesini öldüren bir çocuk”. Y (Yes) “evet, istiyorum”. (kayıtsızca kıkırdıyor)

[KRTM] için görünürlüğün (sosyal medya, basın) önemi nedir?

Çoğu zaman çok fazla bilgi demek. Güzel bağlantılı dünya, tüm bunların ilk rüyasıydı ancak kolayca kıskançlık ve zihinsel sefalete yol açabiliyor. Ayrıca, başarılı bir çevrimiçi profile bağlı kalmak istiyorsanız çok fazla zaman harcıyorsunuz. Özellikle bunu tek başınıza yaptığınızda ve hala uzun stüdyo oturumları sırasında müzikte kendinizi kaybetmek için zaman bulmanız gerektiğinde bu olmamalı, Bence çalışma haftalarca kesintisiz devam etmeli.

[KRTM] için sırada ne var?

Yaşlandıkça umarım daha az endişesi olur.

‘Dünyanın Ritmi' çalma listemizi Spotify'da takip edin.

Sonraki Sayfa
Yükleniyor...
Yükleniyor...