Değişimden ve denemeden korkmamanın mahsulü: Cava Grande - 'Hollow Shell'
Tan Tunçağ, solo projesi Cava Grande ile farklı delhizlere yelken açmaya devam ediyor
E-posta listemize katılarak en güncel içeriklerden ve ayrıcalıklardan haberdar olun.
Ülkemizin elektronik müzik sahnesinin kalburüstü isimlerinden olan Tan Tunçağ, Mira ve Portecho projelerinden sonra solo çalışması Cava Grande ile yoluna tam gaz devam ediyor. Sanatçı ikinci albümü Hollow Shell'in müjdesini daha önce sosyal medya hesaplarından vermişti. Geçtiğimiz dönemde kendisiyle gerçekleştirdiğimiz keyifli röportajda albümle ilgili önemli ipuçları vermişti. 2018 yılı çıkışlı "Worm Universe" adlı ilk albümüne zıt bir doğrultuda kendi vokal performansıyla harmanlanmış "hüzünlü dans müziği" olarak tanımladığı ikinci albümü "Hollow Shell" geçtiğimiz günlerde dinleyicilere sunuldu.
Daha önce albümden sırasıyla A Room Above The Earth, The Pond ve Unveiled tekli olarak yayımlanmıştı. Ayrıca A Room Above The Earth parçasına çekilen animasyon klibi film festivallerinde de boy göstererek başarısını önceden perçinledi. Albümün tüm hali daha da ilgi çekici ve heyecanı arttıran bir etkiyle beraber nihayet biz dinleyicilerle buluştu.
Açıkçası klişelerden hiç hazzetmem. Aksine müziği aktarırken bu sığ kalıpların aksine hem kendi subjektif perspektifimden hem de objektif teknik analizi sade bir dille anlatma çabasıyla müziği yorumlarım. Bununla beraber üretmekten, denemekten ve riskli yollardan gitme konusunda korkusuzlara büyük saygı duyarım. Bu anlamda Tan Tunçağ, hem Portecho günlerinden hem de günümüzdeki solo çalışmasıyla nazarımda ülkenin en önemli yüz aklarından biridir. İşbu sebeple objektif yorumlarımın dozunu arttırmaktan çekinmeyerek "Hollow Shell" uzunçaları yorumlamak isterim. Daha önce bahsettiğim röportajda sanatçı yapmak istediklerini tam anlamıyla albüme yansıtmış. Synth melodilerinin dominantlığı ve kendi içindeki tutarlılığı parçaların akış mekanizmasında en önemli yapı taşları ve bununla beraber efektlerin dengeli eşliği parçaların dinleyicinin kulağına ulaşırken zorluk çıkartmıyor. İlk albüm olan "Worm Universe" ün tam zıttı bir yapıda ritimlerin varlığının ortaya çıkışıyla beraber albüm atmosferi rengarenk bir hale bürünüyor. Sanatçının dile getirdiği "hüzünlü dans müziği" tanımı benim için hüzünden ziyade umudu derinlerinde güçlü bir şekilde barındıran pasajlar bütünü olarak söylemekten çekinmiyorum. Zira geçmiş - şimdi - gelecek arasında sıkışıp kalan günümüz insanı için serbest düşüş etkisi yaratırken, üzerindeki bu ağır yükü bir süreliğine bır kenara fırlatmasına olanak veriyor. Albümle aynı adı taşıyan "Hollow Shell" parçasında bu etkinin tepe noktası olarak tanımlayabiliriz. Ayrıca düzensiz ritimler veya ritimsiz melodilerin aktardığı hissiyat aslında hüznün arka planındaki "otur ve soluklan, buna ihtiyacın var" komutunu barındırıyor.
Pandemiyle beraber bambaşka bir yaşan düzenine adapte olmaya çalışan insanlar için sanat önemli bir pansuman oldu. Hatta müzik bunun en başında yer alıyor. Artık kalıplaşmış formatların aksine bu derin ve arada kalmış tanımsız duyguların ihtiyacını elektronik müzik fazlasıyla iyileştirici bir görev görüyor. Tan Tunçağ da solo projesi Cava Grande ile bunu kendi serbest ve arayışçı çizgisinde devam ettirmek konusunda ısrarcı olduğunu ve bu ısrarın arkasında ne kadar güçlü bir altyapı olduğunu "Hollow Shell" albümüyle bir kez daha kanıtlamış. Bize de düşen albümün sonuna kadar keyfini çıkartarak dinlemeye devam etmek olacaktır.
İlginizi çekebilir:
Spotify deneyimi müzik ve sohbetin bir araya geldiği yeni formatla zenginleşiyor
Çift Hayatlar: 9-5 bir işe sahip olmak ve DJ'lik kariyeri üzerine
Pandemi sonrası yeni bir ‘çılgın 20’ler’ dönemi bizi mi bekliyor?
#Turkuaz çalma listemizi Spotify'da takip edin.
İçeriğin yazarı Mustafa Tokgöz'ü takip edin.