Warner Music Group, SoundCloud'un ‘kullanıcı destekli’ telif sistemini benimseyen ilk büyük müzik şirketi oldu
WMG sanatçılarının SoundCloud’daki telif ücretleri, platformdaki kullanıcıların kendilerini dinleme miktarına göre belirlenecek
E-posta listemize katılarak en güncel içeriklerden ve ayrıcalıklardan haberdar olun.
Warner Music Group, SoundCloud'un telif ücretlerini bireysel kullanıcıların bir sanatçının müzik çalışmalarını ne kadar dinlediğine göre dağıtan ‘kullanıcı destekli’ telif modelini benimseyen ilk büyük plak şirketi oldu.
‘Kullanıcı destekli’ telif paylaşım planı ilk olarak Mart 2021'de duyurulmuş ve şirket tarafından “doğrudan SoundCloud ile para kazanan bağımsız sanatçıların ödeme alma yöntemlerinde daha adil ve şeffaf bir yol” olarak tanımlanmıştı.
Pro-rata model olarak bilinen eski model, sanatçılara bir platformdaki toplam dinleme sayısındaki paylarına göre ödeme yapılmasını öngörüyor, bu sistemde ayrıca dinleme platformlarının ‘genel maliyetler’ kesinti oranları da yaklaşık %30'u bulabiliyordu.
SoundCloud'un modeli, ankete katılan SoundCloud kullanıcısı 135.000 bağımsız sanatçının %60'ının geleneksel pro-rata modeli kullanmaya kıyasla daha fazla telif hakkı kazandığını gösteren istatistiklerle nisan ayında resmi olarak kullanıma koyulmuştu. Midia Research ve SoundCloud tarafından yapılan bir araştırmada, ‘kullanıcı destekli’ telif sisteminden yararlanan 118.000 sanatçıdan %56'sının diğer dinleme platformları tarafından kullanılan pro-rata modeline kıyasla daha fazla kazandığı belirtildi. Pro-rata sisteminde, bir dinleme platformunda üretilen dinleme gelirlerinin %90'ının, platformda sadece %1'lik sanatçı dilimi arasında dağıldığı Rolling Stone'un haberine konu olmuştu.
Resident Advisor’a demeç veren SoundCloud yetkilileri, “Kullanıcı destekli telif sistemi kapsamında, her dinleyicinin abonelik veya reklam geliri, müzik endüstrisinin on yılı aşkın bir süredir kullandığı geleneksel pro-rata modeli altında toplanmak yerine dinlediği sanatçılar arasında dağıtılıyor” ifadelerini kullanırken, WMG'nin dijital departman sorumlusu Oana Ruxandra, “Müzik endüstrisinin evrimi; yaratmanın, tüketmenin ve bunu kazanca dönüştürmenin yeni yollarını karşımıza çıkarıyor. Ekosistem genişledikçe WMG, sanatçılarımız ve toplulukları için söz konusu fırsatların en üst düzeye çıkarılmasını sağlamak için yeni ekonomik modelleri geliştirmeye ve denemeye odaklanıyor. SoundCloud, sanatçıları ve hayranları bir araya getirme konusunda müthiş bir iş ortağı ve ilişkilerimizi derinleştirmek, her iki tarafın da geleceği proaktif olarak inşa etmesine olanak tanıyacak” şeklinde konuştu.
İlginizi çekebilir:
SOUNDSCAPE Festival 6-7 Ağustos’ta ikinci kez Lifepark’ta
Google'dan Oskar Sala anısına doodle
Kiev'in meşhur gece kulüplerinden Closer, Berlin'de gerçekleşecek bağış etkinliklerine hazırlanıyor
Afterlife ‘Unity’ derleme albüm serisinin 3’üncüsü çıktı
#Frekans çalma listemizi Spotify'da takip edin.