YouTube yeni kuralıyla sponsorlu reklamların izlenme olarak sayılmasını önlüyor
Birçok sanatçının müzik listelerine girmek için kullandığı strateji tarihe karışıyor
YouTube Müzik Listeleri ve videoların 24 saatlik izlenme oranlarının hesaplanma şekli değişiyor. YouTube'un yaptığı açıklama uyarınca ilerleyen günlerde sitede kullanıcılara gösterilen ücretli reklamlardan gelen izlenmeler tarihe karışacak.
Resmi YouTube blogunda yayımlanan yeni paylaşıma göre değişikliklerin, platformun güvenilirliğini sürdürmesinin yanı sıra müzik endüstrisinde şeffaflığı artırması amaçlanıyor.
"YouTube Müzik Listeleri, endüstri için vazgeçilmez bir kaynak haline geldi. Bu da aynı zamanda YouTube'a sektöre daha fazla şeffaflık sağlamak ve Billboard, Neilsen gibi resmi listeleme şirketlerinin politikalarına uyum sağlamak amacıyla platformdaki ücretli reklamların görüntülenme sayısına etkisini sıfırlıyoruz."
Sony Music India'nın, sanatçı Badshah'ın "Paagal" adlı teklisinin 24 saat içinde en çok izlenen video olduğunu iddia etmesinden sonra YouTube sessizliğini korumuş ve iddiaları doğrulamamıştı. Daha sonrasında Paagal, izleyicileri videosuna çekmek için reklamlar oluşturduğunu itiraf etmişti. ''İzlenme satın alma'' ile reklamlar arasındaki farka da dikkat çeken YouTube, reklamlı gönderilerin yasal olarak herhangi bir sorun teşkil etmediğini, ancak platformun güvenilirliğini sürdürmek için sponsorlu gönderilerden gelen izlenmeleri artık saymayacağını açıkladı. Bu güncellemeler, YouTube'da daha önce elde edilen rekorları etkilemeyecek.
İlginizi çekebilir:
YouTube 1000'i aşkın klasikleşmiş müzik videosunu HD görüntü kalitesine kavuşturuyor
MTV 2019 video müzik ödüllerinde kazananlar belli oldu
Müzik pazarlamasını şekillendiren 5 trend
Spotify '#Arşiv' çalma listemizi takip edin.
Haber yazarı Furkan Kılıçaslan'ı takip edin.