Müzik pazarlamasını şekillendiren 5 trend
Son zamanlarda müziğe yön veren pazarlama trendlerini sizler için inceledik
1. Hiper-Kişiselleştirme
Dijital müzik platformları, dinleyicilerin müzik deneyimlerini daha da fazla geliştirmek adına verinin gücünden yararlanıyor. Bizim de haberini geçen aylarda yayımladığımız gibi Spotify, kişiselleştirilmiş çalma listelerinde keşfedilen şarkıların kaydedildiğini ve editoryal çalma listelerinde olduğundan daha fazla tekrarlandığını görüp Mart ayından itibaren orta seviye editoryal çalma listelerinde de kişiselleştirmeye gideceğini açıklamıştı.
Dijital müzik platformları aynı zamanda sadece kullanıcılara değil, markalara ve sanatçılara da veri destekli reklam kampanyaları yaratma konusunda olanak sağlıyor. Facebook ve Instagram gibi platformlar ise yine ilgi alanlarına yönelik hedeflemelerle çözümler sunuyor.
2. Kısa Süreli Video İçeriklerinin Yükselişi
2019 kısa süreli video içeriği için çok büyük bir çıkış yılı oldu. Instagram Stories'te günlük 500 milyon izlenme oluşurken TikTok'ta aylık 800 milyon aktif kullanıcı müzik odaklı içerikler tüketiyor. Bu da sanatçılar için duyulma olanaklarının gün geçtikçe fazlalaşıyor olması demek. Ancak aynı zamanda tüketim fazlalığından dolayı sosyal gürültü (social noise) arasında bir içeriği öne çıkarmak da gittikçe zorlaşıyor. Son zamanlarda yapılan bir araştırmaya göre, Stories'lerin %60'ı ses açık izlenirken, TikTok videoları direkt olarak ses açık şekilde oynatıyor.
TikTok kısa süre önce platformundaki reklam ürünleri kullanımı için Beta programını başlatmıştı. Hem TikTok'un yükselişi hem de kısa süreli video içeriklerinin yükselişi sanatçılar için şu an benzersiz bir pazarlama alanı yaratıyor.
3. Mobilin Önlenemez Büyüyüşü
Mobil cihaz kullanımları her geçen gün daha da önemini arttırıyor. Özellikle gelişmiş ülkelerde müzik dinlenmelerinin %18'i sadece mobilden yapılıyor. Bir araştırmaya göre ABD'de sosyal medya kullanıcılarının yarısından fazlası artık sosyal medyaya sadece mobilden erişiyor.
Sosyal medya platformları mobil cihazlar için optimize edilmiş video içeriğini iki katına çıkardığından, bu alan müzik alanında reklam verenlerin mobil dünyayı anlama ve optimize etmesinin önemini ortaya koyuyor.
4. Çift Ekran İkilemi Pazarlamacılar İçin Hâlâ Soru İşareti
Medya tüketimimiz daha da parçalanıyor - sadece platformlarda ve ağlarda değil, cihazlarda da. Yakın zamanda yapılan bir Nielsen araştırması, TV izleyicilerinin %88'inin aynı anda akıllı telefon veya tablet gibi ikinci bir cihaz kullandığını oraya çıkardı.
Tüketicinin yeni alışkanlıkları sanatçıların tüm içeriklerinde mobil stratejinin benimsenmesinin önemini ortaya koyuyor.
5. Konum Verisinin Müzikteki Yeri
Önümüzdeki 12 ay boyunca, pazarlamacıların %66'sı reklam hedeflemelerinde konum odaklı strateji kullanımını arttırmayı düşünüyor. Konum odaklı hedefleme yeni bir şey olmasa da günümüzde pazarlamacılar, daha akıllı kararlar almak için bu bilgiden yararlanmanın yeni yollarını buluyorlar.
Müzikte ise konum hedefli stratejiler genel anlamıyla hem konserler için hem de promosyonlu kampanyalar için tercih ediliyor. Çokça fazla dinlendiğiniz bir ülkeye daha fazla reklam parası harcayıp oradaki bilinirliğinizi arttırmak sizce de mantıklı değil mi? İşte son zamanlarda müzisyenler de bu şekilde konum verilerini içeriklerine ve konser takvimlerine odaklayarak kapsamlı stratejiler üretiyorlar. Bu da hem reklam bütçelerinin optimize olmasına hem de ülke bazında bilinirliğin artmasına yardımcı oluyor.
Kaynak: Wavo.me
*Fotoğraf, Mixmag'in Svan Vath ile yaptığı röportajdan alınmıştır.
İlginizi çekebilir:
Spotify editoryal çalma listelerini de kişiselleştirmeye hazırlanıyor
Görüş: TikTok müzik sektörüne kaybettiğini geri verebilecek mi?
Apple Music 60 milyon üyeye ulaştı
Spotify '#Frekans' çalma listemizi takip edin.