Menü
Ana Sayfa En Son Haberler Menü
Sanatçılar

Dans pistlerinin post-modern efsanesi: John Digweed

Hiç durmadan devam eden üretkenlik, yenilik ve benzersizlik

  • RÖPORTAJ: MUSTAFA TOKGÖZ
  • 2 Mayıs 2021

E-posta listemize katılarak en güncel içeriklerden ve ayrıcalıklardan haberdar olun.

Elektronik müziğin ve dans pistlerinin en özel isimlerinden John Digweed, yine kendisinden beklenecek şekilde ve farklı bir içerikle kulaklarımıza misafir oluyor. Sanatçı, karantinayla ve dünya çapındaki kapanma esnasında Bunker Sessions adını verdiği haftalık setlerini dinleyicilerle buluştururken, diğer yandan da geçtiğimiz haftalarda Quattro II adını verdiği dört bölümden oluşan ve son bölümünün kürasyonunu ve miksini Robert Babicz'in yaptığı bir derleme albüm yayımladı. Kendisini bu yoğun çalışmaları arasında yakaladık ve kendisini soru bombardımanına tutarak keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik.

Öncelikle hoş geldiniz ve Mixmag Türkiye olarak röportajımıza katıldığınız için çok teşekkür ederiz. Kişisel geçmişime subjektif olarak baktığımda John Digweed'i "Groove" filminin finalinde görmemle beraber dans pistinin postmodern efsanesi olarak algılamıştım. Filmde çalınan "Heaven Scent" hala zevkle ve severek dinlediğim özel bir parça. Daha sonra Sasha ile yaptığınız "Northern Exposure" serisi size olan hayranlığımı zirveye taşıdı. Bu öznel yorumların yanında, John Digweed'in müzik kariyeri hakkındaki kendi öznel yorumları neler olur?

Kariyerimi gerçekten düşünmeyi hiç bırakmadım, 80'lerin sonlarından beri bu rollercoaster yolculuğundayım ve bu yolculuk boyunca öğrenmeye devam ederken yaptığım her şeyde elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyorum.

Müzik kariyerinizde sürekli gelişen, değişen ve yenilenen bir tarzınız var. Bunların yanı sıra aktif müzik çalışmalarınız aralıksız devam ediyor. Ayrıca plak şirketiniz Bedrock Records, sizin gibi sürekli hareket halinde. Bunları yapmanıza sağlayan itici güçler ve motivasyonlar neler?

Hala 90'lardaki gibi aynı şeyleri yapıyor olsaydım muhtemelen ben de hayranlarım da sıkılırdı. Sürekli yeni ve heyecan verici müziklerin ve sanatçıların ortaya çıkması neleri nasıl çaldığıma ilham veriyor, bu nedenle elektronik müzik sahnesi her zaman yeni yetenekler getirerek devamlı devinim içinde ilerlemeye devam etti.

Dünyada yaşamı durduran COVID-19 virüsünün neden olduğu küresel salgın ile aktif müzik sahneleri ağır hasar gördü. Bunların başında elektronik dans müziği sahnesi geliyor. Süreç sizin için nasıldı? Neler yaşadınız? Bu zor süreçle nasıl başa çıktınız? Müzik çalışmalarınıza devam etmek zor muydu? Bedrock Records bu süreçte ne gibi değişiklikler yaptı?

Pek çok insan için kesinlikle çok garip bir yıldı, ancak müziğin birçok insan için büyük rahatlatıcı etkisi oldu. Bunker yayınlarına başladım ve aralıksız olarak plak şirketimden insanları eğlendirecek albümler ve müzikler yayımladık.

Kısa süre önce Quattro II adlı yeni çalışmanızı yayınladınız. Soundscape, Redux, Tempo ve Robert Babicz'e ait Juxtaposition ile dört bölümlük bir çalışmaydı. Bu çalışmayı yaratırken aklınızda neler vardı? Sizi neler motive etti?

Quattro I’i karantinanın başlangıcında piyasaya sürmüştüm ve geçen yaz ikincisi üzerinde çalışmaya başladım. Fikir, dört CD’lik bir yapım üzerine şekillendi - CD 1 düşük tempolu ambient müzik, CD 2 daha çok kulüp odaklı parçalar, CD 3 Bedrock kataloglarındaki parçaların remiksleri ve Juxtaposition adlı CD 4 ise daha sinematik / soundscape tipi sesler içeriyor. Bu dördüncü bölüm Alman prodüktör Robert Babicz'in elinden çıktı. Her iki Quattro albümü de inanılmaz derecede iyi işler oldu ve içlerindeki müziğin kalitesiyle muhteşem bir tepki aldılar. Bunu bilmek güzel.

Geçen yaz başladığınız haftalık Bunker Sessions seriniz tüm hızıyla devam ediyor. Bu seriye başlama fikri nasıl ortaya çıktı? Seriniz düzenli olarak devam edecek mi? Dinleyiciler için çeşitli sürprizler olacak mı?

Bunker serisinde 42 haftayı geride bıraktım. Dünyanın dört bir yanındaki karantinadaki insanlar için kapanmanın ilk hafta sonunda başladı, bu yüzden kimse herhangi bir kulübe gidemeyeceği için onlara biraz müzik çalmak istedim.

Üretim ve performans dışı zamanlarda ne gibi uğraşlarınız var?

Yaz boyunca Nick Muir ile yaptığımız birkaç remiks yayımlanacak ve ayrıca üzerinde çalışmaya devam ettiğim birkaç başka proje var.

Gelecek için John Digweed'in tarafında ne gibi planlar var? Takipçileri neler bekliyor olacak?

Şu anda dans pistlerinin tüm dünyada yeniden açılmasını bekliyorum, biraz zaman alacak ama umarım tünelin sonunda biraz ışık olur.

Quattro II derlemesini aşağıda dinleyebilir, satın almak için bu sayfayı ziyaret edebilirsiniz.

#Frekans çalma listemizi Spotify'da takip edin.

Röportajı gerçekleştiren editörümüz Mustafa Tokgöz'ü takip edin.

Sonraki Sayfa
Yükleniyor...
Yükleniyor...