Ticketmaster ‘akıllı etkinlik’ projesiyle insanları yeniden etkinliklerle buluşturmayı hedefliyor
Projenin barındırdığı teknoloji, organizatörlerin COVID-19 tedbirlerini kolayca etkinliklerine adapte etmelerine olanak sağlıyor
E-posta listemize katılarak en güncel içeriklerden ve ayrıcalıklardan haberdar olun.
Biletleme teknolojilerinde global çaptaki lider marka Ticketmaster, SmartEvent (akıllı etkinlik) adlı yeni bir model geliştirdiğini açıkladı.
SmartEvent projesi ile etkinlik organizatörleri koronavirüs tedbirlerinin beraberinde getirdiği kapasite, sosyal mesafe ve lojistik gibi protokol ve uygulamaları etkinliklerine kolayca, hızlı, güvenli ve efektif şekilde adapte edebilecek.
Giriş ve oturma düzeni dizaynı
SmartEvent çözümüyle Ticketmaster, her etkinlik alanının birbirinden farklılık gösteren genişliğini özel algoritmalarla modelleyerek mekânlara özel oturma mesafesi aralıklarını en optimum ölçüde belirleyecek ve mekânlara özgü benzersiz oturma düzeni oluşturacak. Böylece değişen mevzuat ve yönergelerin uygun gördüğü en fazla sayıda ziyaretçi alana kabul edilerek gelirler maksimize edilebilecek.
Marka bununla paralel olarak ziyaretçiler için spesifik mekâna giriş zamanlamasını da otomatik olarak kurgulayıp girişlerde izdiham yaşanmasının önüne geçecek. Etkinlik öncesi ve sonrasını da kapsayacak şekilde her bilet sahibiyle özel bir iletişim kanalı yaratılarak önemli bilgilerin anlık olarak paylaşılması amaçlanacak.
Temassız biletleme ve etkinlik deneyimi
2017 yılında dijital bileti hayatımıza kazandıran gelişmelerin öncü şirketi Ticketmaster, temassız işleyiş modellemeleriyle dijital bilet teknolojilerine yeni kabiliyetler kazandırmaya devam ediyor.
Bu bağlamda temassız bilet gişeleri, projenin önemli bir ayağını oluşturacak. Ziyaretçiler bilet satın alma, iptal durumunda geri ödeme gibi tüm prosedürleri mobil cihazlarındaki dijital biletleri kullanarak temassız tarayıcılarda yerine getirebilecek. Organizatörler ise söz konusu temassız ödeme yöntemleriyle etkinlik alanında ziyaretçilere alternatif deneyimleri en sağlıklı koşullarda sunacak. Etkinlik hizmetiyle dolaylı olarak ilişkili olan ticari ürünlerin ön siparişi ve alıcıya teslimatı gibi kurgulamalar, mekân içinde yığılma ve bekleme yaratmadan sonuçlandırılacak.
Ticketmaster’ın dijital biletleme teknolojisi bu yıl bir devrimi yaşamıştı. Amerikan Futbol Ligi’nin (NFL) 10 Eylül’de Kansas City Chiefs ve Houston Texas’ı karşı karşıya getiren 2020 sezonu açılış maçında tüm izleyiciler stadyuma dijital biletleriyle giriş yaptı. Söz konusu gelişme, bu çapta bir organizasyonda tek bir kağıda basılı biletleme yapılmamış olması bakımından bir ilk niteliği taşıyor.
Diğer uygulama ve servislerle entegrasyon
Ticketmaster’ın güçlü API sistemi, dijital biletlemedeki üstün uygulamalarıyla birleşince, biletin el değiştirdiği senaryolarda da güvenlikten taviz verilmiyor. Ticketmaster altyapısını kullanan organizatörler ve mekânlar, markanın sunduğu güvenli bilet transferi sistemi sayesinde sadece Ticketmaster üzerinden yapılan ilk satışı değil, diğer bilet satış platformlarından ilgili etkinlik için satılan biletleri de takip ediyor olacak. Şirket ayrıca COVID-19 test ve tanılarına ait verilerin de etkinliğe girmek için gerekli kriterler arasına göz önüne alınması noktasında ülkelerdeki yerel uygulamalarla uyum sağlayacak projeksiyonlar geliştiriyor.
Ticketmaster’ın inovatif SmartEvent teknolojisinden aralarında NFL ve MLS gibi organizasyonlar ile çeşitli üniversiteler dahil yüzlerce kurum ve kuruluş şimdiden faydalanmaya başladı.
İlginizi çekebilir:
Santi & Tuğçe’den 4 parçalık yeni kısaçalar: ‘A Twice Told Tale’
Restart-19 simülasyonu sonucu: ‘Pandemide etkinlik yapılabilir’
Daha az telif şartıyla Spotify’ın önerilen şarkılar algoritmasında öncelik kazanılabilecek
#Turkuaz çalma listemizi Spotify'da takip edin.