Goldman Sachs: ‘Müzik dinleme gelirleri bu yıl global çapta 3 milyar dolar artış gösterecek’
Müzik sektörü gelirlerinde büyüme trendinin süreceği tahmin ediliyor
E-posta listemize katılarak en güncel içeriklerden ve ayrıcalıklardan haberdar olun.
ABD merkezli finans kuruluşu ve yatırım bankası Goldman Sachs, müzik endüstrisiyle ilgili öngörülerini dönemsel olarak kamuoyuna sunduğu Music In The Air raporunun güncel tahminler içeren yeni versiyonunu yayımladı.
Şirketin Londra ofisinin yöneticisi olan ve aynı zamanda önde gelen sektör analistlerinden biri olan Lisa Yang tarafından hazırlanan ve ön detayları Music Business Worldwide tarafından paylaşılan rapora göre, kaydedilmiş müzik eserlerinin global ölçekte yarattığı toplam ticari gelir yaklaşık 2 milyar dolar artışla geçen yılki 21.6 milyar dolarlık hacminden 23.5 milyar dolarlık seviyeye ulaşacak.
Kaydedilmiş müzik sektöründeki bu büyümede önemli ölçüde pay sahibi olan faktör ise dijital müzik dinleme platformları aracılığıyla yaratılan gelirler. Goldman Sachs’e göre 2020’de 18.1 milyar dolar olan dinleme gelirleri, 3 milyar dolarlık artışla 21.1 milyar dolara ulaşacak. Bununla bağlantılı bir başka çarpıcı tahmin ise dinleme platformlarında reklam tabanlı fonlama ile oluşan gelir hacmindeki artışla ilgili; zira 2020’de 7.6 milyar dolar olan reklam payı, 2021’de 9.2 milyar dolara çıkmış olacak.
Kuruluş, belki de en çok merak edilen canlı müzik sektörünün gelir hacmiyle ilgili de beklentilerine raporunda yer verdi. 2020’de sadece 4.8 milyar dolar seviyesinde seyreden canlı müzik sektörü gelirlerinin bu yıl 12.7 milyar dolara yükselmesi bekleniyor. Goldman Sachs’in bir önceki tahmini 18.3 milyar dolardı, canlı etkinlik sektörünün yeniden açılışındaki gecikme, bu noktadaki tahminlerin bir miktar geriye çekilmesine neden oldu. Ancak yine de söz konusu hareket oldukça sert bir artış tahmini anlamına geliyor.
Raporda dinleme platformlarının ücretli üye sayılarıyla ilgili bölüm, Uluslararası Fonogram Endüstrisi Federasyonu’nun (IFPI) bir süre önce paylaştığı verilerle paralel. 2020’de 443 milyon olarak hesaplanan ücretli üyelik sahibi kişi sayısının bu yıl 500 milyonu aşması, 2023’te ise 700 milyon sınırına dayanması bekleniyor. 2030’dan itibaren ise bu sayının 1 milyarı geçeceği tahmin ediliyor.
Rapordan yansıyan bir diğer ayrıntı ise kaydedilmiş müzik sektörünün üç büyük oyuncusuyla ilgili. Universal Music Group, Warner Music ve Sony Music, yakın gelecekte de sektördeki dominant varlığını sürdürmeye devam edecek ancak kariyerlerinin başlangıç ve orta seviyelerindeki sanatçılar kaynaklı faktörlerle pazar paylarında nispi bir erime görülecek. Raporda ayrıca UMG’yi memnun edecek bir değerleme güncellemesine de yer verildi. Goldman Sachs, halka arz sürecinde pay sahibi olduğu müzik şirketinin 30 milyar euro olan değerinin 44 milyar euro’ya yükseldiğini aktardı. Kur hesaplamalarıyla bu değerleme 53 milyar dolara denk gelmekte.
[Kaynak: Music Business Woldwide]
İlginizi çekebilir:
Müzik endüstrisi 2020’de %7.4 büyüdü
Birleşik Krallık’ta pandemi sonrası düzenlenen ilk kulüp gecesi eski günlerin coşkusunu anımsattı
Yeni Zelanda’da 50.000 kişilik maskesiz ve sosyal mesafesiz konser düzenlendi
Hollanda hükümeti Temmuz ayından itibaren festivallere izin vermeyi planlıyor
#Frekans çalma listemizi Spotify'da takip edin.