Neither Nor: ‘Her zaman geleceğin müziğini yapmaya çalışıyoruz’
Video klibiyle birlikte dinleyicilerle buluşan yeni projeleri ‘Exit’i fırsat bilip Neither Nor ikilisiyle keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik
E-posta listemize katılarak en güncel içeriklerden ve ayrıcalıklardan haberdar olun.
Oğulcan Doğan ve Oğulcan Sarıca’nın oluşturduğu elektronik müzik ikilisi Neither Nor, yeni yıldaki ilk resmi müzik çalışmaları “Exit” ile üretimlerine hız kesmeden devam ediyor. 2020 yılının başlarında yayımladıkları iki parçadan oluşan “Chemical Folk” isimli kısaçalar albümlerinden itibaren stüdyodaki üretimlerini yoğun şekilde sürdüren, aralarında “Physical Wave”, “Hue”, “There She Was”, “Safe” ve “Upland” gibi ilgi toplayan yapımlara imza atan Neither Nor, yeni projeleri “Exit”i Jeton Records etiketiyle çıkardı. Techno’nun erken dönem esintileri ile break-beat tınılarının bir arada sunulduğu projenin video klibinin yönetmen koltuğunda Oğulcan Sarıca var. Neither Nor ile müzik kariyerlerinin başlangıç safhaları, stüdyolarındaki favorileri, Jeton Records bünyesine katılmalarını sağlayan “Exit” projeleri, Antalya ve üzerinde çalıştıkları diğer projeleri üzerine konuştuk.
Öncelikle röportajımıza hoş geldiniz. Nasılsınız? 2022 sizin için nasıl başladı?
Hoş bulduk, gayet iyiyiz. 2022 oldukça hareketli başladı, Exit’in yayınlanması ile Jeton ailesine katıldık ve bekleyen diğer projelerimiz, yeni anlaşmalar sonuçlanmak üzere.
Tanışma hikâyeniz nasıl? Ortak bir müzik kariyeri inşa etmeye nasıl karar verdiniz?
Çok eskiden beri tanışan iki arkadaşız, müzik hayatımızın her noktasında vardı. Müziğin insanlar üzerindeki etkisini keşfedip, bunu kurcaladık. O kadar kurcaladık ki kendimizi bu işin mutfağında bulduk. Kendimizi bulduğumuzdan bu zamana kadar kafamızı bir an olsun kaldıramadık.
İlk resmî müzik çalışmanız “Chemical Folk”un heyecanını pandemiden hemen önce yaşadınız. Sonraki süreç malum. Pandemi süreci hedeflerinizi ve kariyer yolculuğunuzu nasıl etkiledi?
Pandemi bizim için gayet iyi geçti, zamanın bol olması bizi üretmeye itti. Vaktimizi bir müzik kampı motivasyonuna dönüştürdük. O dönemde ürettiğimiz şarkılar da şu an sahnede insanlarla bizi bir araya getiriyor.
Sanırız stüdyodaki aktif üretimlerinizin bu süreçteki en büyük motivasyonunuz olduğunu söyleyebiliriz.
Sahneler kadar prodüksiyondan da oldukça keyif alıyoruz. Şarkılara verilen tepkiler bizi çok fazla motive ediyor. Öğrenip, kendimizi geliştirmek ve bir sonuca ulaşmak gibisi yok.
Müzik üretimindeki favori yazılım ve donanım ekipmanlarınız arasında yaratıcılığınızı olumlu anlamda en çok etkileyen, severek kullandığınız neler var?
Genelde bilgisayar ve kulaklık ile çalışıyoruz, günümüzde yazılımlar donanımların yerini tutar hale geldi. Synth için uhe’nin Diva ve Re-pro yazılımlarını kullanıyoruz. Favori kompresörümüz Ableton’ın Glue kompresörü. Master kanalımızda mutlaka bir Glue olur. Favori reverb’ümüz, Arturia’nın Intensity yazılımı. Hoparlör olarak da Focal Shape – 65 kullanıyoruz.
Yeni yıldaki ilk tekliniz “Exit”, aynı zamanda Jeton Records’daki ilk müzik çalışmanız oldu. Techno’nun erken dönem esintileri ile break-beat tınılarının bütünleştiği bu çalışma sizin için ne anlam ifade ediyor?
Exit bizim için gerçekten çok özel bir konumda. Break-beat altyapılı şarkıları setlerimizde de sürekli kullanırız ve tarzımızın temel yapı taşlarından birisidir. 2 ay içerisinde şarkının son çıktısını aldık ve bir klip çekmemiz gerektiğine karar verdik.
Böyle bir eser oluşturmak uzun zamandır en çok istediğimiz şeylerden birisiydi. O yüzden bu noktaya kadar gelmesi bizi oldukça memnun etti. Ayrıca Exit’i Ferhat Albayrak’ın büyük desteği ile Türkiye’nin en büyük techno plak şirketi olan Jeton Records etiketiyle dinleyiciyle buluşturmak bizim için ayrıca keyifliydi.
“Exit”in video klibinin yönetmen koltuğunda Oğulcan Sarıca’yı görüyoruz. Fotoğraf sanatçısı kimliğiyle de tanıdığımız Oğulcan Sarıca’nın başka video yönetmenlik projeleri olmuş muydu? Bu videonun hazırlanmasında aktif rol almak nasıl bir deneyimdi?
Oğulcan Sarıca: Evet aktif olarak görüntü yönetmenliği ve yönetmenlik yapıyorum. Kendi ürettiğimiz müziğin yönetmen koltuğuna geçmek elbette ki diğer işlerimden daha yoğun hisler uyandırmıştı. İnsanların senin ürettiğin şarkı için çalışması, yani kendi ürettiğin bir müziği bir ekiple çalışarak klibe dönüştürmek farklı bir deneyim. Kendimi en özgür ve özgün hissettiğim çalışma diyebilirim… Yaptığım, çaldığım şarkının klibini çekmek, sonuca ulaştırmak, yayınlamak ve bütününe imzayı atabilmek benim için çok büyük kilometre taşı oldu.
Oğulcan Doğan’ın da benzer şekilde Neither Nor projelerine yansıyan müzik dışında farklı becerileri var mı?
Oğulcan Doğan: Müziğin dışında bir ajansa bağlı olarak proje koordinatörlüğü yapıyorum. Farklı kültürler ve çevreler içerisinde büyümenin yeni perspektifler ve anlayışlar kattığını görüyordum. Deneyimlerimin de bu yelpazede dolaşırken, Neither Nor serüveninde buluşması paha biçilemez.
Neither Nor isimlemesine nasıl karar verdiniz? Eğer bu iki kelimeyle sizleri ilişkilendirecek olsak, hanginiz Neither, hanginiz Nor?
Neither Nor ismine karar vermeden önce komik ve farklı isimler denediğimiz olmuştu. Aramızda hep ikilem yaşarız, birimiz bir şey ister diğerimiz başka bir şey ister, ne bu olsun ne bu deriz hep günün sonunda. En ufak konularda bile kararsızlıklar yaşarız, her fikrin kesin bir alternatifi olur. Oğulcan Doğan’a kulaklık seçmek 6 ayımızı aldı mesela. Neither Nor, yaşadığımız bu süreci en iyi açıklayan kelime, bu yüzden bu isme karar verdik.
Antalya, coğrafi konum itibariyle çok büyük potansiyele sahip bir şehir. Elektronik müzikte Antalya sizce şu an hak ettiği mertebede mi? Kentin bu anlamda ihtiyaçlarını ve geleceğini nasıl görüyorsunuz?
Antalya gerçekten bahsettiğiniz gibi potansiyeli çok yüksek bir şehir. Ve kesinlikle hak ettiği yerde değil, ama bir ivme kazandığını söyleyebiliriz. Uzun yıllarca Up - Shot Antalya’da çok özel ve niş bir kitle yarattı. 3 sene önce Roots’un açılması ile büyük değişimler yaşandı, Antalya’nın bu noktaya gelmesinde Roots ekibinin ve Erkin Ekici’nin büyük payı var diyebiliriz. Yeni oluşumlar ve pozitif gelişmeler var, bu şehirden daha önce de olduğu gibi yine çok güzel işler çıkacağına eminiz.
Bu yıl ve daha sonrası için sizi şimdiden heyecanlandıran başka hangi projeleriniz olacak? Detay paylaşmanız mümkün mü?
Şu anda üzerinde çalıştığımız birden fazla proje var. Yine break-beat alt yapılarını içeren sürpriz bir EP’miz hazır, Avrupa’dan anlaşmalar, remiks projeleri ve Jeton için bir EP çalışması içerisindeyiz. Bu projeleri dinleyicilerle buluşturmak için sabırsızlanıyoruz.
Röportajımızın sonuna gelirken, tüm elektronik müzik severlere ve dinleyicilerinize mesajınız ne olurdu?
Müziğin gelişimini görmek çok güzel, ancak daha güzel olan gelecekteki müzikleri de her zaman arıyor olmak, biz her zaman geleceğin müziğini yapmaya çalışıyoruz.
༺༻
Neither Nor'un “Exit” teklisinin video klibini izleyin...
İlginizi çekebilir:
Spektrogram sanatı: Görselleri parçalarında saklı sanatçıların kısa tarihi
NFT müzik rehberi: NFT nedir ve müzik endüstrisine nasıl yardımcı olabilir?
00:00 sonrası müzik yasağının kapsamı ‘hassas alanlar’la genişletildi
Toplu etkinlikler alışverişe gitmekten daha riskli değil
Pandemi sonrası yeni bir ‘çılgın 20’ler’ dönemi bizi mi bekliyor
#Turkuaz çalma listemizi Spotify'da takip edin.