Tinlicker: ‘Kendi hikâyenizi yazın’
Elektronik dans müziğinin modern temsilcilerinden Tinlicker, Summerdaze Festival'daki şovu öncesi sorularımızı yanıtladı
Telegram kanalımıza abone olarak en güncel içeriklerden ve ayrıcalıklardan haberdar olun.
Elektronik dans müziğinin modern temsilcilerinden, 2012 yılından beri Anjunadeep, mau5trap, Astralwerks, Armada ve benzeri etiketlerle dünya çapında etkiler yaratan Tinlicker, 3-4 Haziran'da Klein Phönix Park'ta düzenlenecek Summerdaze Festival'ın ikinci gün programı kapsamında İstanbul'da olacak ve etkinlik, ikilinin Türkiye'deki ilk şovları olarak kayıtlara geçecek. Micha Heyboer ve Jordi van Achthoven ile bir araya gelerek Tinlicker’ın perde arkasını araladık; tanışma hikâyelerini, son albümleri "In Another Lifetime"ın çıkışını ve endüstride özgün olmanın önemini konuştuk.
Müzik serüveniniz nasıl başladı?
Micha: Müzik serüvenim lisede bir hobi olarak başladı. Elektronik müziğin kariyerim olabileceğine ihtimal vermedim. Lise sonlarına doğru anladım, üniversiteden çok müzikti kalbimden geçen. Kalbimden geçeni dinledim ve okulu rafa kaldırdım. Şansımı müzikten yana kullandım ve hiç pişman olmadım.
Tanışma hikayenizi merak ettik. Neden Tinlicker?
Black Sun Empire bir yana Tinlicker’a tek başına giriştim. Nicole Hofman’dı ilk albümlerimin tanıtım sorumlusu. Hofman, Jordi’nin de albümlerini üstlenmişti. ‘Benzer seslere sahip ve aynı şehirde yaşayan bu ikili neden daha önce tanışmamıştı?’ Hofman’dı bunu dile getiren. Tanışmak üzere buluşup birlikte bir deneme sürecinden geçelim istedik. 5 stüdyo görüşmesi ardından 4 şarkı ile çıktık bu süreçten. Zevkli ve bir o kadar da pürüzsüzdü tüm süreç. Doğru olandı birlikte olmak. Bir ara "Bald Gospel Suicide Crew" ismi kullanılmıştı, Tinlicker’la devam ettik.
Sound’unuzu nasıl tanımlarsınız; 2010’dan bu yana nasıl evrildi?
Tanımların sınırları belirginleştirdiğine ve bu sınırların olasılıkları yok ettiğine inananlardanız. 2010’dan bu yana derinlik elde ettik denebilir. Kullandığımız sesler daha derin hisler içeriyor.
Bu sektörde başarılı olmanın bir anahtarı var mı sizce? Uzun süreli bir kariyer için olmazsa olmazlar nelerdir?
Kendiniz olun. Zaten var olanı yaratmaktansa, özgün olun. Müzik gerçek olsun, severek yapın. Aksi takdirde büyüme söz konusu olabilir mi?
Tinlicker sıra dışı bir yaklaşıma sahip. Sınırların dışına çıkmanıza neler etken? Size neler ilham veriyor?
Fikirlere açık olmak önemli. Neler mümkün, denemek gerekiyor. Sınır çizdiğimiz sürece kalıplara da mahkumuz.
Üretim sürecinizin temeli Micha’nın bass geçmişi, Jordi’nin de dans müziği hakkında sahip olduğu sonsuz bilgi denebilir. Kreatif süreçten bahseder misiniz?
Belirli bir süreç ve bir görev ayrımı yok. Kimi zaman parkta kimi zamansa bir kase japon eriştesinde buluyoruz ilhamı. Ve birimiz başlamış oluyor.
Stüdyo ve sahne süreçlerinizden bahseder misiniz?
Stüdyoda bolca kahve, sahnede de bolca dans. Stüdyo süreci yaratmakla geçerken sahne süreci, yarattıklarımızı hatırlamak ve yaşatmakla geçiyor.
Bünyeleri derinleden etkileyecek albümünüz "In Another Lifetime"ın çıkışını kutlarız! Buradaki ilham nedir?
Müziğimiz yaratıldığı zamanın bir yansıması oldu her daim. Geçtiğimiz iki sene herkes için bambaşka bir dönemdi. İstesek de istemesek de kendimizi yeniden keşfetmemiz gereken bir tür paralel evren yarattık. İnişli çıkışlı bir dönemden geçtik. Uzun zaman önce başladığımız bu yolculuk devam mı edecekti yoksa kumdan kale misali yerle bir mi olacaktı? Verilen savaş da mantıklı değildi. Yaptığımız şeylerin bir yararı var mıydı? Bir o kadar da sahip olduklarımız değer kazandı elbet. Her şey parmaklarımız arasından kayıp gitmek üzereyken huzurla geçip gitti bazı günler de. İşte bu yolculuk, "In Another Lifetime". "Ya şöyle olsaydı?" gibi sorular, yolumuzu çizerken bizi daha fazla mücadele etmeye, kendimizi keşfetmeye ve kendimize meydan okumaya sevk ediyor.
Kariyerinizde yapı taşı olan bazı önemli anlar var mı?
"Soon You’ll Be Gone", "Because You Move Me", "Need to Feel Loved" ve "Children" için hazırladığımız remiksler, "Fractal" ve AGBT kapanış seti. Son albümümüz "In Another Lifetime" da üzerlerine eklenecek gibi.
Summerdaze Festival, Türkiye’de ilk sahneniz olacak. Daha önce Türkiye’yi ziyaret etmiş miydiniz? Türkiye’deki kulüp ve elektronik müzik kitle ve kültürü hakkında çevrenizden duyumlar aldınız mı? Cevap evetse, nasıl duyumlar aldınız?
Micha: Türkiye’yi hiç ziyaret etmedik ama uzun zamandır listemde. Kültürü tatmak için sabırsızım. Keşke kız arkadaşım da gelebilse.
Elektronik müzik sahnesi nasıl evrildi/evrilmekte dersiniz?
Endüstri özgürleşti denebilir. Sıra dışı düşüncelere açık. Başlarda kalıpların dışına kalan yaklaşımlar sorunlara neden olurdu. Özgür düşünmek daha zordu.
Yakın gelecek ve 2023 için plânlarınız neler? Bizimle paylaşabileceğiniz projeleriniz var mı?
Bolca yeni müzik, bolca sahne.
Sizi takip eden genç prodüktörlere tavsiyeniz ne olur?
Bizi taklit etmeyin, kendi hikâyenizi yazın.
༺༻
Tinlicker'ın son albümünü aşağıda dinleyebilir, 3-4 Haziran'da ilk Türkiye şovlarını gerçekleştirecekleri Summerdaze Festival'daki yerinizi ayırtmak için bu sayfayı ziyaret edebilirsiniz.
Röportaj: Melis Özek