Bilet satışları pandemi öncesi döneme göre büyük artış gösterdi
DEAG, Dice, Event Genius ve The Ticket Factory gibi platformlara göre etkinliklere şu an gösterilen ilgi, endüstri için rekor bir yıla işaret ediyor
E-posta listemize katılarak en güncel içeriklerden ve ayrıcalıklardan haberdar olun.
DEAG, Dice, Event Genius ve The Ticket Factory gibi küresel bilet satış platformlarına göre, son dönemde etkinliklere dünya çapında gösterilen ilgi, pandemi öncesi seviyenin üzerinde seyrediyor.
50’den fazla ülkede faaliyet gösteren Event Genius, platformlarındaki bilet satışlarının 2019 seviyelerinin %25 yukarısında olduğunu belirtti. IQ Mag’e açıklamalarda bulunan Event Genius CEO'su Benjamin Leaver, “2022’ye güçlü bir başlangıç yaptık. Etkinliklere gösterilen ilgi, tüm zamanların en yüksek oran ile karşımıza çıkıyor. 2022’nin ve önümüzdeki birkaç yılın, etkinlik endüstrisi için atılım yaratacak ölçüde fark yaratan bir süreç olmasını bekliyoruz” dedi.
Birleşik Krallık merkezli mobil biletleme ve etkinlik kuruluşu Dice da pandemi başlangıcından açılmalara kadar faaliyetleri durağanlaşan bir diğer platform. Dice direktörlerinden Andrew Foggin, “Festival ve diğer etkinlik alanlarındaki hareketliliğe baktığımızda biletlere pendemi öncesinden zaman diliminden daha yüksek bir rağbet olduğunu görüyoruz” diye konuşurken, PinkPantheress ve Fred again.. gibi hızlı çıkış gösteren sanatçıların şov biletlerinin satışa çıktıktan kısa süre sonra tükendiğini ve tüm biletleri tükenen bu tip etkinlikler için açılan ekstra kontenjanların bekleme listesi başvurularına daha önce görülmemiş sayılarda talep olduğunu sözlerine ekledi.
Berlin merkezli DEAG ise, Almanya haricinde Birleşik Krallık, Danimarka, İrlanda ve İsviçre gibi pazarlarda faaliyet gösteriyor. Şirketin CEO’su Peter Schwenkow, pandemi öncesindeki döneme kıyasla bilet satışlarının %50 ila %80 oranında arttığını kaydetti. Hedef kitlesi aileler olan etkinliklerin yanı sıra konserler ve talk show gibi etkinliklerin bilet satışlarını gerçekleştiren DEAG, bu yıl satış adetlerinde rekor kıracaklarını tahmin ediyor.
Satışlarında artış gözlemleyen bir diğer şirket ise, Birleşik Krallık’ın en büyük satış portallarından biri olan The Ticket Factory. Şirketin biletleme direktörü Richard Howle, satışlarda pandemi öncesi seviyelere dönüşte yüksel kitle erişimine sahip A-list sanatçıların sahne aldığı etkinliklerin önemli rol oynadığını ifade ettiği açıklamasında, “2022 yılı, organizatör müşterilerimizin gerçek anlamda eski rutinlerine dönmeye başladığı ilk yıl. Sadece şu anki satış hacmi değil, önümüzdeki dönem için takvimlenen birçok büyük şov da geleceğe dönük ümitlerimizi güçlendiriyor” diye konuştu.
[Kaynak: IQ Mag]
İlginizi çekebilir:
Get Hyped elektronik müzik konferansı 9 Nisan’da İstanbul’da
Spektrogram sanatı: Görselleri parçalarında saklı sanatçıların kısa tarihi
NFT müzik rehberi: NFT nedir ve müzik endüstrisine nasıl yardımcı olabilir?
Toplu etkinlikler alışverişe gitmekten daha riskli değil
Pandemi sonrası yeni bir ‘çılgın 20’ler’ dönemi bizi mi bekliyor
#Frekans çalma listemizi Spotify'da takip edin.