TIDAL ücretsiz üyelik seçeneğini ve sanatçılara doğrudan ödeme özelliğini tanıttı
TIDAL, önceki ay Türkiye’deki kullanıcılara hizmet vermeyi durdurmuştu
E-posta listemize katılarak en güncel içeriklerden ve ayrıcalıklardan haberdar olun.
Müzik dinleme platformu TIDAL bugün telif ve ödeme sistemiyle ilgili inovatif özelliklerini ve yeni üyelik seçeneklerini kamuoyuyla paylaştı.
Platformun telif ödemeleri konusunda gerek sanatçılar gerekse eser hak sahipleri için daha şeffaf olmayı amaçladığı yeni güncellemelerinde öne çıkan iki konuya değinmeden önce yeni üyelik seçeneklerine göz atalım.
Ücretsiz üyelik seçeneği (şimdilik yalnızca Amerika Birleşik Devletleri’nde): TIDAL dünyası için bir ilk olan bu yenilik sayesinde platformda ücretli üyelik satın almayan kullancılar tüm müzik kataloglarına erişebilecek.
TIDAL HiFi: Reklamsız müzik dinleme deneyiminin sunulduğu bu seçenekte kullanıcılar 1411 kbps’a erişen ses kalitesine ve TIDAL Connect ile My Activity gibi ekstra özelliklere sahip olacak. Bu plan ayrıca çevrim dışı müzik dinleme özelliğini de içeriyor. Aylık üyelik ücreti 9.99 dolar.
TIDAL HiFi Plus: Bu üyelik seçeneği, TIDAL kullanıcılarına Dolby Atmos gibi gelişmiş ses deneyimi opsiyonları ve 9216 kbps’a erişen en iyi ses kalitesini sunuyor. Ayrıca aşağıda değineceğimiz telif ve ödeme sistemiyle ilgili inovatif yenilikler de bu planla birlikte TIDAL kullanıcılarının kullanımına açılıyor. Bu plandaki aylık üyelik ücreti ise 19.99 dolar.
Endüstrideki standartlara yenilikçi bir pratik getiren telif ve ödeme sistemi güncellemelerinin bugün hayata geçen ilki, sanatçılara doğrudan ödeme özelliği oldu. Bu sistem uyarınca HiFi Plus üyeliği bulunan TIDAL kullanıcılarının üyelik ücretinin %10’u, bir aylık zaman diliminde en çok dinlediği sanatçıya doğrudan aktarılacak. Bu oran, ilgili sanatçının diğer dinlemelerden doğan olağan telif gelirlerine ek olacak.
Tanıtımı yapılan bir diğer yenilikçi adım ise 2022’de hayata geçecek olan ‘kullanıcı bazlı telif’ sistemi. TIDAL’ın tanıttığı sistemle diğer müzik platformlarında şu an standartlaşmış olan uygulamanın aksine kullanıcıların üyelik ücretleri belli bir havuzda toplanmak yerine dinlemekte oldukları sanatçıların telif gelirleri toplamına kanalize ediliyor olacak. Bu da sanatçıların dinleme gelirlerini artırıcı ilave bir güç unsuru olacak. Bu noktada bir kullanıcıdan bir sanatçının hanesine yazılan 1.000 dinleme sayısı ile 10 farklı kullanıcıdan bir sanatçının hanesine yazılan 100’er dinleme sayısının yarattığı dinleme geliri, ikinci senaryonun lehine farklı olacak.
Jack Dorsey’in kurucusu olduğu dijital ödeme portalı Square’in sahibi olduğu TIDAL, tüm bu yenilikçi adımlarının işleyişi için Cash App ve PayPal gibi diğer ödeme portallarıyla ve CD Baby, DistroKid, Stem, Symphonic ve Tunecore gibi distribütörlerle sıkı iş birliği içinde.
28 Ekim 2014’te kullanıma açılan TIDAL, geçtiğimiz ay Türkiye’de hizmet vermeyi durdurduğunu açıklamıştı. Endüstride büyük değişimleri beraberinde getirmesi beklenen bu adımları sektördeki diğer dev oyuncuların takip edip etmeyeceği merak konusu.
We're working to create a place that is better for artists and their fans. Because we love music. And the artists who create it. And the fans who crave it.
— TIDAL (@TIDAL) November 17, 2021
Today we're sharing progress on some new stuff: TIDAL Free, $10 HiFi, Direct Artist Payouts, and Fan-Centered Royalties. https://t.co/ovR3iR5eYT
İlginizi çekebilir:
Joseph Capriati 4 Aralık’ta The Falls lansmanında VW Arena sahnesinde
00:00'dan sonra müzik yasağına karşı iptal davası açıldı
Toplu etkinlikler alışverişe gitmekten daha riskli değil
Pandemi sonrası yeni bir ‘çılgın 20’ler’ dönemi bizi mi bekliyor
Goldman Sachs'a göre müzik endüstrisinin değeri 2030'a kadar iki katına çıkacak
#Frekans çalma listemizi Spotify'da takip edin.