Canlı müzik endüstrisi en iyi çeyreğini geride bıraktı
Yılın üçüncü çeyreğinde Live Nation etkinliklerine 44 milyondan fazla kişi katılım gösterdi
Telegram kanalımıza abone olarak en güncel içeriklerden ve ayrıcalıklardan haberdar olun.
Organizasyon şirketi Live Nation, “tarihin en büyük yaz konser sezonu” olarak işaret ettiği çeyrek raporunu paylaştı.
Yatırımcı raporuna göre şirket, Eylül ayının sonuna kadarki üç ayda yıllık %63 artışla 6.15 milyar dolarlık üçüncü çeyrek geliri elde etti.
Bu gelirler; konserler, biletleme, reklam ve sponsorluk dahil olmak üzere tüm bölümlerde elde edildi. Live Nation CEO'su Michael Rapino’nun bu hafta yatırımcılara yazdığı mektupta, şirketin bu sonuçları enflasyon da dahil olmak üzere değişen ekonomik dalgalanmalara rağmen elde ettiğini söyleyerek, "Dünyanın dört bir yanındaki müzik severler, özellikle konserler olmak üzere canlı etkinliklere yapılan harcamalara öncelik vermeye devam ediyor. Satışlar, etkinlik içi harcamalar, reklamlar ve diğer tüm işletim metrikleri yıldan yıla güçlü bir büyüme göstermeye devam ettiği için talepte herhangi bir gerileme görmedik" açıklamasında bulundu.
Şirketin rekor çeyreği, yıllık bazda %67 artışla 5.29 milyar dolar gelir sağlayan konserler tarafından sağlandı.
Rapino, yatırımcılara şirketin “kulüpler, tiyatrolar, amfi tiyatrolar, arenalar, stadyumlar ve festivaller dahil olmak üzere tüm mekan türlerinde çift haneli katılım artışı” gördüğünü söyledi.
Live Nation, üçüncü çeyrekte yaklaşık 50 ülkede 44 milyondan fazla müzikseverin katılım gösterdiği 11 bin konser düzenlediğini ve bunun şimdiye kadarki en yüksek üç aylık katılım olduğunu söylüyor.
Şirketin stadyum etkinliklerine katılım, 2019'un üçüncü çeyreğine kıyasla 2022'nin üçüncü çeyreğinde 8,7 milyon katılımcıya ulaşarak üç katına çıktı. Şirket, festivallere katılımın 2019'un üçüncü çeyreğine kıyasla yaklaşık %40 artarak 2022'nin üçüncü çeyreğinde yaklaşık 6,5 milyon olduğunu kaydetti.
Bu yıl şimdiye kadar, 89 milyon müziksever 31.000 Live Nation etkinliğine katıldı. Aynı zaman diliminde şirketin biletleme bölümü, üçüncü çeyrekte 531.6 milyon dolar gelir elde etti. Sponsorluk ve reklamcılık, üçüncü çeyrekte 343 milyon dolar gelir elde etti.
Live Nation, 2022'nin üçüncü çeyreğinde şimdiye kadarki en büyük çeyreğini yaşayan sponsorluk tarafı için, festivallerinin ve çevrimiçi ortaklıklarının gücünden kaynaklandığını söylüyor.
Rapino yatırımcılara yazdığı mektupta, “Festival sponsorluğu, bu yıl rekor festival katılımını etkin bir şekilde artırdığımız ve bu büyümeyi katılımcı başına çift haneli artışlarla birleştirdiğimiz için, bugüne kadarki en büyük büyüme gücümüz oldu” dedi.
2022 ve 2023'ün geri kalanına bakan Rapino, mektubunda yatırımcılara 2022'nin etkinliklere geri dönmek için inanılmaz bir yıl olduğunu söyleyerek güçlü bir şekilde bitmesini beklediklerini belirtti.
Rapino, değerlendirmelerine şöyle devam etti: "2023'teki gösteriler için bilet satışları, yeniden planlanan gösterilerin satışları hariç, yıldan yıla çift haneli rakamlarla 2022'ye girdiklerinden bile daha güçlü ilerliyor. Sponsorluk işimizde, onaylanan taahhütler geçen yıl bu zamana göre %30 arttı ve bu da markaların işimize olan dayanıklılığını ve uzun vadeli taahhütlerini gösteriyor. Bu belirli öncü göstergelerin ötesinde, 2023'e girerken, işletilen portföyümüze daha fazla mekan ekleyerek konser işimizde büyümeyi hızlandırmayı, hayran başına yan geliri artırmaya devam etmeyi ve gösteriler için sanatçılara piyasa değeri sunma çabalarımızı ilerletmeyi umuyoruz. Ve biletlemede, bu piyasa fiyatlandırma trendlerinden yararlanmayı ve dünya çapındaki platformumuza küresel olarak yeni müşteriler eklemeye devam etmeyi arzu ediyoruz."
[Kaynak: MBW]
İlginizi çekebilir:
Ableton yeni mobil uygulaması Note’u tanıttı
Spektrogram sanatı: Görselleri parçalarında saklı sanatçıların kısa tarihi
Uzamsal ses hakkında bilmeniz gereken her şey
CD-plak hibriti yeni format: Mevcut tüm teknolojilerden daha iyi ses deneyimi sunduğu iddia ediliyor
Müzik arşivinde yeni inovasyon Microsoft’tan
Furkan Kılıçaslan'ı takip edin.