female:pressure’ın 2022 raporuna göre festivallerdeki kadın sanatçıların oranı 2012’ye göre üç kat arttı
female:pressure ayrıca 2020 yılından bu yana etnik, yaş ve engelli ayrımcılığı gibi konulara da araştırmalarında yer veriyor
E-posta listemize katılarak en güncel içeriklerden ve ayrıcalıklardan haberdar olun.
Elektronik müzik ve görsel sanatlar alanında çalışan kadın, LGBTQIA+ ve non-binary müzisyen, DJ, sanatçı, sanatçı temsilcisi ve gazeteciler için oluşturulan çevrim içi platform female:pressure, elektronik müzik festivallerindeki cinsiyet dengesine yönelik yaptığı son araştırmayı raporlaştırdı.
FACTS 2022 başlığı altında raporlaştırılan anket verilerine göre, 2012’de festivallerde %9 olan kadın sanatçı oranı, 2021’de üç kat artarak %28’e ulaştı. female:pressure’ın elde ettiği son verilerde, katılımcıların %1.3’ü kendini non-binary, %9.1’i karma cinsiyetli olarak ifade ederken, katılımcıların %59.1’inin erkeklerden oluştuğu görüldü.
FACTS 2022 raporunda ayrıca, büyük festivallede cinsiyet dengesinde genellikle daha düzensiz bir eğilim olduğu, kadın ve non-binary sanatçıların sayısının az olduğu vurgulandı. Henüz sonuçları paylaşılmamış olsa da, female:pressure 2020 yılından itibaren etnik, yaş ve engelli ayrımcılığı ve buna bağlı olarak söz konusu ayrımcı tutumların festival afişlerinde sanatçı isimlerinin hiyerarşik yazılışı türünde yansımaları gibi konulara da araştırmalarında yer vermeye başladığını bildirdi. Raporda, pozitif yönde değişimi teşvik etmek amacıyla festival organizatörleri, sanatçılar, gazeteciler, kolektifler, politikacılar ve festival katılımcılarına yönelik birtakım öneriler de sıralanmakta.
1998 yılında Avusturya’nın başkenti Viyana’da Electric Indigo tarafından kurulan platform, araştırmalarını ilk olarak 2013’te raporlaştırmaya başlamış ve sırasıyla 2015, 2017 ve 2020’de güncel verileri kamuoyuyla paylaşmayı sürdürmüştü. female:pressure, son araştırmasındaki verileri derlerken dünyanın farklı noktalarında 2020-2021 yıllarında düzenlenen toplam 159 festival organizasyonunu gözlem altına aldı.
2012 ile 2021 yılları arasında değişimi gösteren grafiği aşağıda görebilir, FACTS 2022 raporuna bu bağlantı aracılığıyla erişebilirsiniz.
İlginizi çekebilir:
HAAi: ‘İçinde kendinizden bir parça bulabildiğiniz kalabalıklara çalmak eşi benzeri olmayan büyülü bir his’
Anfisa Letyago ve Wehbba Stephan Bodzin’in ‘Boavista’ remiks albümüne katkı sundu
Spektrogram sanatı: Görselleri parçalarında saklı sanatçıların kısa tarihi
NFT müzik rehberi: NFT nedir ve müzik endüstrisine nasıl yardımcı olabilir?
Toplu etkinlikler alışverişe gitmekten daha riskli değil
Pandemi sonrası yeni bir ‘çılgın 20’ler’ dönemi bizi mi bekliyor
#Frekans çalma listemizi Spotify'da takip edin.