Ara Menü
Ana Sayfa En Son Haberler Menü
HABER

Sydney Blu ve Rebekah plak şirketlerinde kadın temsiliyetinin artırılması için kampanya başlattı

#23by23 kampanyası, plak şirketlerini 2023 yılının sonuna kadar bünyelerindeki kadın prodüktör oranını %23’e çıkarmaya çağırıyor

  • MIXMAG TURKEY
  • 30 Kasım 2021
Sydney Blu ve Rebekah plak şirketlerinde kadın temsiliyetinin artırılması için kampanya başlattı

E-posta listemize katılarak en güncel içeriklerden ve ayrıcalıklardan haberdar olun.

Sydney Blu ve Rebekah, plak şirketlerine bünyelerindeki sanatçılar arasındaki kadın temsiliyeti oranını 2023’ün sonuna kadar artırmaları çağrısı yaparak bir kampanya başlattı.

#23by23 söylemiyle başlatılan kampanya, elektronik müzik alanında faal durumda olan büyüklü küçüklü tüm plak şirketilerini çağrıya destek olmaya ve bu yönde aksiyon almaya davet ediyor.

Şu ana kadar Toolroom Records, Club Sweat, Realm Records, Soma Records, Desert Hearts, Rules Don’t Apply gibi bir dizi plak şirketi, kampanyaya remiks yarışmalarıyla ve demo alımı duyurularıyla destek verdi. Müzik üreticilerini bir araya getiren platform Metapop üzerinden başlayan kampanya Aralık’ın ikinci haftası resmen başlayıp 2022 boyunca devam ediyor olacak.

Femme House, Ableton, Native Instruments, DJ Minx ve Baby Weight gibi şirket ve organizasyonlar da kampanyaya destek verenler arasında. Ableton’un planlamaları arasında ayrıca 2022 yılında kadın, trans ve non-binary sanatçılara yönelik çevrim içi eğitsel prodüksiyon içerikleri yayınlamak da var.

Sydney Blu, başlatılan kampanyayla ilgili olarak “2021 yılı, endüstri bileşenleri olarak kendimizi nasıl şekillendirdiğimiz, markamızı nasıl temsil ettiğimiz ve müziğimizi insanlara nasıl ulaştırdığımızla ilgili daha iyi aksiyonlar almamız gereken bir dönemin hatırlatıcısı oldu. Bu kampanyanın yeni jenerasyon kadın sanatçıların desteklenmesi ve devamlı sürecek eşitlikçi bir ortam yaratılması açısından önemli olduğuna inanıyorum. Plak şirketlerindeki A&R yöneticilerinin şu soruları kendilerine sormaları son derece önem taşıyor: ‘Plak şirketinizde kadın sanatçılara yer açmak için yeterli çabayı gösteriyor musunuz? Kadın prodüktörlerin demo başvurularına geri bildirim sağlıyor musunuz? Plak şirketinizin tarzına uygun üretimlerde bulunan kadın sanatçıları keşfetmek için proaktif bir çalışma yürütüyor musunuz?’ Bu sorular, #23by23 kampanyasının temelini oluşturuyor” değerlendirmesinde bulundu.

Rebekah ise şu ifadeleri kullanarak düşüncelerini paylaştı: “Dokuz yıl önce birçok plak şirketinin bünyesine ilk kadın sanatçıları olarak katıldığımdan bu yana sektördeki kadın temsiliyeti noktasında çok ilerleme kaydedilemediğini görüyoruz. Ayrıca beyaz olmayan kadınların da dans müziği mecrasında aktif olan plak şirketlerinde yeterince temsil edilmediği, çeşitli ayrımcılıklara maruz kaldığı bir gerçek. Tüm desteğimle bu kampanyanın arkasındayım. 2021 yılında bile neden bunları konuştuğumuzu iyi şekilde kavramalıyız ve şartların iyileştirilmesi için artık harekete geçmeliyiz.”

Eğer bir kadın, trans ya da non-binary müzik prodüktörü olarak projeyi destekliyorsanız, Metapop grubuna katılmak için bu sayfayı ziyaret edin.

#Frekans çalma listemizi Spotify'da takip edin.

Sonraki yazýyý yükle
Yükleniyor...
Yükleniyor...