Warner Music CEO’su Robert Kyncl: ‘Müzik dinleme platformları fiyatlarını artırmalı’
Daha önce YouTube’da yöneticilik yapan Kyncl, müziğin mevcut durumda değerinin altında olduğunun altını çizerek müzik dinleme platformlarının fiyatlarını artırmasını talep ediyor
Telegram kanalımıza abone olarak en güncel içeriklerden ve ayrıcalıklardan haberdar olun.
Warner Music CEO'su Robert Kyncl, dinleme platformlarının fiyatlarını artırması gerektiğini söyledi.
Morgan Stanley Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon Konferansı'nda konuşan Kyncl, müziğin dünya çapındaki popülerliğine rağmen film ve TV endüstrilerine kıyasla daha az para kazandırdığına dikkat çekti.
“Müzik, eğlence endüstrisinde para kazanma açısından en düşük orana sahip sanat kolu” diyen Kyncl, “Müzik, hedef kitle olarak dünya nüfusunun % 100'ünü kapsamına alıyor. Dünyadaki herkes müzik dinler, herkes müzikten hoşlanır. Herkes için farklı olsa da, hepsi dinler. Bu çok önemli çünkü endüstrideki rolümüzü, katkımızı ve aldığımız payı belirlemek için önemli fırsatları bünyesinde barındırıyor” ifadelerini kullandı.
“Müzik, hak ettiği değerin altında icra ediliyor ve bu yalnızca benim görüşüm değil, gerçekten de bunu destekleyen rakamlar mevcut. Eğer ABD'yi ele alırsak, kullanıcının müzik tüketimine karşılık saat başına ödediği ücret, film ve TV üyelikleri için ödediği fiyatın yarısı” şeklinde sözlerini sürdüren Kyncl, bu yılın ocak ayında YouTube'dan Warner Music'e geçti ve Warner'ın geleceğini ‘teknoloji destekli bir müzik şirketi’ olarak gördüğünü belirtti.
Son zamanlarda aralarında Deezer, Apple Music ve Amazon Music gibi platformların olduğu servis sağlayıcılar, tüketicilere yansıttıkları maliyetlerini artırdı. Ancak, dinleme platformları dünyasındaki en büyük oyunculardan Spotify, tüketicilere 2011'deki fiyatlarıyla aynı ücreti yansıtmaya devam etti. Platformların, üyelik ücretlerini artırmasının sanatçı gelirlerine kısa vadede doğrudan yansıyıp yansımayacağı belirsizliğini koruyan bir tartışma konusu olsa da Warner Music, uzun süredir sanatçı gelirlerini önemseyen adımlar atıyor. Warner Music Group, geçtiğimiz yaz SoundCloud'un telif ücretlerini bireysel kullanıcıların bir sanatçının müzik çalışmalarını ne kadar dinlediğine göre dağıtan ‘kullanıcı destekli’ telif modelini benimseyen ilk büyük plak şirketi olmuştu.
Kyncl, ayrıca TikTok'un müzik endüstrisine olan etkisinden ve platformun gelecekte karşı karşıya kalacağı zorluklardan da bahsetti ve YouTube'un erken günlerindeki durumu ve müzik endüstrisinin bazı sektörleriyle olan sorunlu ilişkisiyle benzerlikleri vurguladı.
İlginizi çekebilir:
Millet İttifakı’nın mutabakat metninde festivallerin eskiye dönüşüne özel vurgu
DJ’ler depremzedelere bağış kanallarının yayılması için birlik oldu
Spotify tüm zamanların en çok dinlenen şarkısını açıkladı
Spektrogram sanatı: Görselleri parçalarında saklı sanatçıların kısa tarihi