Kayıtlı müzik sektöründe gelirler 2021’de 28,8 milyar dolara ulaştı
Sektör geçen yıl %24,7 oranında büyüdü
Telegram kanalımıza abone olarak en güncel içeriklerden ve ayrıcalıklardan haberdar olun.
Birleşik Krallık merkezli araştırma kuruluşu MIDiA, yeni raporunda kayıtlı müzik endüstrisindeki global gelirlerin geçen yıl %24,7 artarak 28,8 milyar dolara ulaştığını; 2021 senesine ait %24,7’lik bu artışın da son zamanların en büyük artışını temsil ettiğini ortaya koydu.
Dünya genelindeki müzik dinleme gelirlerinin de 18,5 milyar dolara ulaştığı tahmin edilmekte. %29,3 yani 4,2 milyar dolarlık artış, 2020 senesine oranla rekor niteliğinde.
MIDiA, dijital servis sağlayıcılar (DSP) dışında kategorize edilen, yani Facebook, Meta, TikTok, Snap, Peloton ve Twitch gibi platformları bu büyümenin önemli etkenlerinden biri olarak değerlendiriyor. Nitekim bu platformlardan elde edilen toplam 1,5 milyar dolar da rapordaki istatistikler arasında.
Spotify, Apple Music, Amazon Music ve Youtube Music'in aralarında olduğu dinleme platformları gibi DSP'ler üzerinden elde edilen toplam gelir de 17 milyar dolar.
Raporda başı çeken müzik şirketlerinin gelir istatistiklerine de mercek tutuluyor. Universal Music Group için durum yaklaşık %29’luk bir pazar payı ve 8,2 milyar dolarlık gelire karşılık gelirken; Sony Music Group art arda gelirleri en çok artan müzik şirketi oldu.
Büyük plak şirketleri için kolektif pazar paylarının düşmemiş olması da 2017'den bu yana bir ilk.
MIDiA tahminlerinin temel taşlarını bağımsız plak şirketleri ve sanatçılar oluşturuyor. 2021’de bağımsız plak şirketi ve sanatçıların doğrudan 10 milyar dolar elde ettiği belirtiliyor. Bu, önceki yıla göre 1,2 milyar dolar artış anlamına geliyor. Bağımsız sanatçılar için tahmin edilen gelir günde 4 milyon dolardan her ay 125 milyon dolara ulaşıyor. Müzik çalışmalarını kendileri yayımlayan söz konusu sanatçıların 2020’de %5,1 olan pazar payının da 2021’de %5,3’e yükseldiği tahmin edilmekte.
Araştırma kuruluşunun yetkililerinden Mark Mulligan, “Kayıtlı müzik endüstrisi, 2020'de DSP'lere bağlı büyüme akışına bırakılmış ve savunmasız bir görüntü içindeydi. Oysa 2021 çok farklı oldu. DSP dışı gelirin yükselişi başta olmak üzere birçok alanda büyüme görüldü” derken, “NFT, metaevren gibi uzun vadeli büyüme fırsatlarının da geleceğe yönelik ümit verici unsurlar olduğu aşikâr. 2021, istisnai koşullarla dolu olsa da yıllık %24,7'lik büyüme, giderek çeşitlenen endüstri için yeni bir döneme işaret ediyor” ifadelerini kullandı.
Mulligan ayrıca, “2020'de 2021'in piyasa için oldukça önemli bir sene olacağını öngördük. Hızlı bir sene oldu. 2020'de DSP'ler üzerindeki dinleme gelirleri tek büyüme segmentiyken, 2021'de gelir akışının sağlandığı formatlarda çeşitlilik görmeye başladık. Müzik kataloglarının edinimi için harcanan rekor miktarlar ve Warner Music Group, Universal Music Group ve Believe Digital'ın halka arz işlemleriyle 2021, müzik sektörü için oldukça başarılı bir sene oldu” sözleriyle kayıtlı müzik endüstrisindeki gelir hacmi artışıyla pazardaki küresel büyümenin devam ettiğini vurguladı.
Analizle ilgili daha fazla bilgi edinmek için bu sayfayı ziyaret edin.
Haber: Melis Özek
İlginizi çekebilir:
Kobosil ve DJ Stingray 313 Klein Phönix’in 3 Nisan’daki konukları olacak
Get Hyped elektronik müzik konferansı 9 Nisan’da İstanbul’da
Spektrogram sanatı: Görselleri parçalarında saklı sanatçıların kısa tarihi
NFT müzik rehberi: NFT nedir ve müzik endüstrisine nasıl yardımcı olabilir?
Toplu etkinlikler alışverişe gitmekten daha riskli değil
Pandemi sonrası yeni bir ‘çılgın 20’ler’ dönemi bizi mi bekliyor
#Frekans çalma listemizi Spotify'da takip edin.